Türkiye’nin ilk yerli seri üretim otomobili Anadol, 1966’dan 1984’e kadar üretildi ve Türk otomobil tarihinin simgesi haline geldi. Fiberglas gövdesi, yenilikçi tasarımı ve farklı modelleriyle otomobil tutkunlarının ilgisini çeken Anadol, “Bu memleketin otomobili” sloganıyla yola çıktı.
Anadol’un temelleri, Vehbi Koç’un vizyonu ile atıldı. 1928’de Otokoç’u kuran Vehbi Koç, 1946’da Ford’un Türkiye temsilciliğini üstlendi ve 1954’ten sonra Türkiye’de kendi otomobilini üretmek için görüşmeler başlattı. 1959’da Otosan’ı kurarak Ford kamyonlarının montajına başladı ve yerli üretim araçların yolunu açtı.
1963’te İzmir Fuarı’nda İsrail yapımı fiberglas bir otomobil, Koç’un dikkatini çekti. Maliyeti düşük bu konsept, Vehbi Koç’u kendi markasını kurma ve araç üretme konusunda cesaretlendirdi. Böylece Anadol Arabaları doğdu. Koç Grubu ve Ford ortaklığıyla üretilen Anadol’un tasarımı İngiliz Reliant firmasına ait olurken, şase ve motorlar Ford’dan temin edildi.
Üretim 19 Aralık 1966’da başladı, ilk teşhir 1 Ocak 1967’de yapıldı ve satışlar 28 Şubat 1967’de başladı.
1963 –HAZIRLIK VE İŞBİRLİĞİ
Otosan Sanayii, Türkiye’de yerli otomobil üretimi için çalışmalarına başladı. İngiltere’deki Reliant Motors ile iş birliği kuruldu
1965 – PROTOTİP İSTANBUL'A GELDİ
İlk Anadol prototipi, 5 kişilik fiberglas gövdesi ve 1198 cc motoruyla Aralık 1965’te İstanbul’a getirildi.
1966 – SERİ ÜRETİM BAŞLADI
İlk üretim Anadol sedan modeli, 4 silindir motor ve 4 vitesiyle 140 km/s hıza ulaşabiliyordu
970 – İLK ÜRETİM BAŞARILARI
1970 yılına kadar toplam 12 binden fazla Anadol üretildi; 1974’te üretim 8 bine çıkarak zirveye ulaştı
1972 – MODEL ÇEŞİTLİLİĞİ
Anadol’un üretim yelpazesi 4 kapılı salon, 2 kapılı coupé ve station wagon (SW) modelleri ile genişledi. 1981 üretimi modellerde 1600 cc motorlar kullanıldı.