Gençlerbirliği, Türkiye Futbol Federasyonu Kulüp Lisans Kurulu’nun 2026-2027 sezonuna ilişkin gerçekleştirdiği ikinci değerlendirme toplantısında da ulusal kulüp lisansı almaya hak kazanamamıştı. Başkent ekibinde lisansın alınamamasına neden olan mali yükümlülüklerin geçmiş dönemlerden kaldığı ortaya çıktı.
Gazeteci Yetkiner Mayda’nın haberine göre Gençlerbirliği’nin ulusal lisans başvurusunda sorun yaşamasının temelinde, geçmiş dönem yönetimleri tarafından ödenmeyen vergi ve sigorta borçları bulunuyor. Söz konusu borçların kulübün mevcut mali dosyasını etkilediği ve lisans sürecinde eksik kriter oluşmasına neden olduğu belirtildi.
BORÇLAR YAPILANDIRILACAK
Gençlerbirliği Başkanı Haydar Arda Çakmak ve yönetiminin, vergi ve sigorta borçlarını yeni yürürlüğe giren yasal düzenleme kapsamında yapılandırmak için çalışma başlattığı kaydedildi. Yapılandırma işlemlerinin tamamlanmasının ardından kulübün mali kriterler konusunda önemli bir engeli aşması bekleniyor.
Kırmızı-siyahlı yönetimin geçmiş dönemlerden devralınan borçlara ilişkin gerekli başvuruları yapacağı ve ödeme planını resmî şekilde oluşturacağı ifade edildi. Yönetimin bu süreçte Türkiye Futbol Federasyonu tarafından talep edilen belgeleri de tamamlamayı hedeflediği aktarıldı.
GÖZLER BİR SONRAKİ TOPLANTIDA
Gençlerbirliği cephesinde, borçların yapılandırılmasıyla birlikte ulusal kulüp lisansı önündeki sorunun ortadan kalkacağı değerlendiriliyor. Bu nedenle Arda Çakmak yönetiminin, TFF Kulüp Lisans Kurulu’nun gerçekleştireceği bir sonraki toplantıda ulusal lisansı almasına kesin gözüyle bakılıyor.
Ulusal kulüp lisansı süreci; kulüplerin mali, hukuki, sportif, personel ve altyapı kriterlerini yerine getirip getirmediğinin değerlendirilmesini kapsıyor. Gençlerbirliği yönetiminin eksik mali kriterleri tamamlamasının ardından lisans başvurusunun yeniden incelenmesi bekleniyor.





