Counterpoint Research’ün 2025 ikinci çeyrek raporuna göre Huawei, tarihinde ilk kez Apple’ı geride bırakarak küresel akıllı saat pazarında liderliğe yükseldi. Şirket, yüzde 52’lik büyüme oranıyla dikkat çekerken bu başarıda Çin’deki talep ve ürün çeşitliliği etkili oldu.

KÜRESEL PAZAR YENİDEN BÜYÜMEYE GİRDİ

Counterpoint Research verilerine göre küresel akıllı saat sevkiyatları, beş çeyrektir süren düşüş trendini kırarak 2025’in ikinci çeyreğinde yıllık bazda yüzde 8 artış gösterdi. Huawei, bu dönemde yüzde 52’lik büyüme kaydederek pazarın en büyük sıçramasını yaptı.

HUAWEI’NİN YÜKSELİŞİNDEKİ FAKTÖRLER

Huawei’nin başarısında özellikle 100–400 dolar aralığındaki geniş ürün yelpazesi ve akıllı telefon–IoT entegrasyonu öne çıktı. Şirketin sevkiyatlarının yüzde 75’ten fazlası Çin pazarından gelirken, EMEA (Avrupa-Ortadoğu-Afrika) ve Asya-Pasifik bölgesine açılım da büyümeyi hızlandırdı.

Microsoft’tan Kızıldeniz’deki kablo kesintileri hakkında açıklama
Microsoft’tan Kızıldeniz’deki kablo kesintileri hakkında açıklama
İçeriği Görüntüle

APPLE YEDİNCİ KEZ GERİLEDİ

Apple’ın akıllı saat sevkiyatları aynı dönemde yüzde 3 düşüş yaşadı. Bu gerileme, şirket için üst üste yedinci çeyreklik kayıp anlamına geliyor.

SAMSUNG VE DİĞER MARKALARIN PERFORMANSI

Huawei’nin liderliğe yükselmesiyle pazarın diğer oyuncularında farklı eğilimler gözlendi:

  • Xiaomi, uygun fiyatlı modelleriyle yüzde 38 büyüme kaydetti.

  • imoo, çocuklara yönelik akıllı saat kategorisinde yüzde 21 artışla liderliğini sürdürdü.

  • Samsung, Galaxy Watch 7’nin beklenen ilgiyi görememesi nedeniyle yüzde 3 küçülme yaşadı.

Kaynak: HABER MERKEZİ