Abdullah Yaman’dan Yeni Şafak’a sert tepki: “Yeni şafak çetesi”
Abdullah Yaman’dan Yeni Şafak’a sert tepki: “Yeni şafak çetesi”
İçeriği Görüntüle

Türkiye’nin en önemli ulaşım yatırımlarından biri olan Kuzey Marmara Otoyolu, gişelerdeki beton bariyerler nedeniyle son yıllarda çok sayıda ölümlü kazanın meydana geldiği bir güzergâha dönüştü. Sürücüler, bu bariyerlerin kaldırılması için uzun süredir çağrıda bulunuyor. Yıllardır yapılan uyarılara rağmen, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından sistemde herhangi bir teknolojik değişiklik yapılmadı.

Plakaları okuyabilen gelişmiş sistemlerin, akıllı kamera ağlarının ve yüksek teknolojiye sahip denetim sistemlerinin kullanıldığı bir dönemde, hâlâ 30 yıl öncesine ait beton bariyerli gişe sistemlerinin varlığını sürdürmesi tepkilere neden oluyor.

2025 YILINDA EN AZ 6 ÖLÜMLÜ KAZA MEYDANA GELDİ

Kuzey Marmara Otoyolu’nda sadece 2025 yılı içinde en az 6 ölümlü kaza yaşandı. Beton bariyerlere çarpan araçlarda sürücüler ve yolcular hayatlarını kaybetti, bazı kazalarda araçlar tamamen yandı veya hurdaya döndü.

14 Ağustos 2025 — Kuzey Marmara Otoyolu gişelerinde beton bariyere çarpan otomobilde Brisa Ticari Filo Çözümleri Satış Müdürü İrfan Gönce hayatını kaybetti.

5 Nisan 2025 — İstanbul Kurnaköy gişelerinde tırın altına giren otomobilde 3’ü kadın 4 kişi yaşamını yitirdi. Araç kazada tamamen hurdaya döndü.

14 Şubat 2024 — Çekmeköy gişelerinde direksiyon hâkimiyetini kaybeden taksi, beton bariyere çarptı. Sürücü olay yerinde öldü, yolcu ağır yaralandı.

1 Temmuz 2024 — Reşadiye gişelerinde bir kamyonetin beton bariyere çarpması sonucu 3 kişi yaralandı, biri ağır.

15 Ekim 2025 — Kiralık otomobilin beton refüje çarpıp takla atması sonucu araç alev aldı, sürücü yaşamını yitirdi.

Temmuz 2025 — Gişe banketine çarpan bir sürücü olay yerinde hayatını kaybetti.

Ölümlü Kaza

Bu kazalar, Kuzey Marmara Otoyolu gişelerindeki beton bariyerlerin, küçük bir sürücü hatasının bile ölümle sonuçlanmasına neden olduğunu gösteriyor.

“İNSAN HAYATI BU KADAR UCUZ OLMAMALI”

Sürücüler ve uzmanlar, beton bariyer sistemlerinin kaldırılarak çağın gereksinimlerine uygun teknolojilerin kullanılmasını istiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na yapılan çağrılarda, Otomatik Plaka Tanıma Sistemleri (OPS) ve temassız geçiş teknolojilerinin devreye alınması gerektiği vurgulanıyor.

Uzmanlara göre, kaçak geçiş yapan araçlar gişelerde değil, uygulama noktalarında tespit edilip cezalandırılmalı. Bu sistemle hem geçiş güvenliği sağlanacak hem de ölümlü kazalar büyük ölçüde önlenecek.

TEKNOLOJİK GEÇİŞ SİSTEMİ TALEBİ YÜKSELİYOR

Kazaların ardından vatandaşlar ve sürücü dernekleri, beton bariyerlerin tamamen kaldırılması çağrısında bulunuyor. Gişe sistemlerinin yerini sensör destekli elektronik geçiş sistemlerinin alması gerektiği, bu değişikliğin yeni can kayıplarını önleyeceği ifade ediliyor.

Muhabir: METİN DİNÇER