Hürmüz Boğazı'nda yaşanan kargo gemisi saldırısı sonrası bölgedeki askeri hareketlilik zirveye ulaştı. İran basını, Sirik kentindeki iskele bölgesinin hedef alındığını bildirirken, Devrim Muhafızları Ordusu saldırının püskürtüldüğünü ve egemenlik haklarının korunduğunu vurguladı. Taraflar arasındaki restleşme, bölgesel güvenlik endişelerini de beraberinde getirdi.
"SALDIRIYI BERTARAF ETTİK"
Devrim Muhafızları Ordusu tarafından yapılan resmi açıklamada, hava ve deniz kuvvetlerinin koordineli bir şekilde hareket ederek saldırgan güçleri geri püskürttüğü belirtildi. İran yönetimi, Hürmüzgan eyaletindeki Sirik kenti özelinde gerçekleştirilen bu eylemi "toprak ve karasuları üzerindeki egemenliğe yönelik bir ihlal" olarak tanımladı.
TAHRAN'DAN SERT KARŞILIK SİNYALİ
Açıklamada, "Bu saldırganlık cevapsız kalmayacak" ifadesiyle askeri misilleme mesajı verildi. Tahran, seçilecek bir zaman ve mekanda "hızlı ve kararlı" bir yanıt verileceğinin altını çizerken, bölgedeki aktörleri "yeni aptallıklar" yapmamaları konusunda uyardı. Bu retorik, bölgede tırmanan askeri gerilimin önümüzdeki süreçte nasıl bir seyir izleyeceğine dair soru işaretlerini artırdı.
HÜRMÜZ'DE ASKERİ RESTLEŞME
Bölgedeki tansiyon, ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı'nın (CENTCOM) açıklamasıyla yeni bir evreye girdi. CENTCOM, dün Hürmüz Boğazı'ndaki ticari bir kargo gemisine yapılan saldırıya yanıt olarak İran kıyısındaki hedeflerin vurulduğunu teyit etti. Bu karşılıklı hamleler, dünya enerji arzının kilit noktası olan Hürmüz Boğazı'ndaki geçiş güvenliği ve askeri dengeyi kritik bir noktaya taşıdı.





