Kuzeyden güneye etkisini gösteren kavurucu hava dalgası sebebiyle Piacenza, Lodi, Pavia ve Napoli'de can kayıpları yaşandı. Sıcaklıkların 37 dereceye ulaşması beklenirken, kamu kurumları ve turistik mekanlarda teknik aksaklıklar baş gösterdi.

TARIM İŞÇİLERİ VE EVSİZLER RİSK ALTINDA
Ülke genelinde hissedilen aşırı sıcaklar en çok açık havada çalışanları ve hassas grupları vuruyor. Piacenza, Lodi ve Pavia'da tarlada çalışan işçilerin sıcak çarpması sonucu yaşamını yitirmesi, çalışma koşulları üzerindeki denetimlerin önemini bir kez daha gündeme getirdi. Napoli'de ise bir evsizin hayatını kaybetmesi, sosyal hizmetlerin bu süreçteki hayati rolünü öne çıkardı.

17 KENTTE "KIRMIZI ALARM"
Sağlık Bakanlığı, yarın için Bari'yi de kapsama alarak yüksek risk taşıyan şehir sayısını 17'ye yükseltti. "Kırmızı alarm" kapsamındaki şehirler arasında Roma, Milano, Venedik, Floransa, Torino ve Bologna gibi ülkenin en büyük merkezleri bulunuyor. Yetkililer, özellikle öğle saatlerinde sokağa çıkılmaması ve bol sıvı tüketilmesi konusunda vatandaşları sık sık uyarıyor.

UFFİZİ GALERİSİ'NDE KLİMA KRİZİ
Aşırı sıcaklar sadece insan sağlığını değil, kültürel mirası da tehdit ediyor. Floransa’daki dünyaca ünlü Uffizi Galerisi, havalandırma sisteminin aşırı yüklenme nedeniyle arızalanması sonucu bilet satışlarını durdurmak zorunda kaldı. Müze önünde uzun kuyruklar oluşurken, yetkililer teknik arızanın giderilmesi için seferber oldu. Öte yandan, benzer elektrik yüklenmeleri daha önce Torino'da kısa süreli kesintilere neden olmuştu.

SICAKLIKLAR ZİRVEYİ GÖRECEK
Bugün 36 derece olarak ölçülen hava sıcaklığının yarın 37 dereceye çıkması bekleniyor. Meteoroloji uzmanları, Afrika kaynaklı bu sıcak hava dalgasının asıl zirve noktasını gelecek hafta sonu göreceğini belirterek, önlemlerin uzun süreli olması gerektiği konusunda uyarıyor.




