İstanbul'da yaşadığı taksi deneyimini sosyal medyada paylaşan yabancı bir turist, kısa mesafelik yolculuk için kendisinden 30 Euro talep edildiğini öne sürdü. Yaklaşık 10 dakikalık yolculuğun ardından şoförle ücret konusunda tartışma yaşadığını anlatan turist, kendisini güvende hissetmediği için istenen parayı vermek zorunda kaldığını söyledi.

"GÜLÜMSEYEREK KAZIKLIYORLAR, 10 DAKİKALIK YOLA 30 EURO"

Fatih'ten oteline gitmek isteyen kadın turist, 10 dakikalık mesafe için taksicinin önce düşük bir fiyat telaffuz edip, varış noktasında 30 Euro (yaklaşık 1100 TL) talep etmesiyle büyük bir şok yaşadı. Taksicinin fahiş fiyat dayatmasına maruz kalan turist, o anları "korku dolu" olarak nitelendirdi. Yaşadığı korku dolu anları anlatan kadın turist, araçtan inmeye dahi cesaret edemediğini belirterek, duruma isyan etti. Yaşadığı mağduriyeti sosyal medya üzerinden paylaşan turist, yaşadıklarını şu ifadelerle özetledi:

"Bugün Fatih'ten otele dönmek istiyordum. Ve tek yol arabayla gitmekti. O sırada bir taksici yanıma yanaştı ve 'Seni götüreyim mi?' dedi. Ne kadar tutacağını sordum. '3 Euro' dedi. Aklımda 'third' Kazakça'da dörde benzedi, 'third' diye. '4 Euro' diye anladım, yani makul gibi geldi. Süre olarak yaklaşık 10 dakikalık bir yolculuk sonuçta. Tamam dedim. Taksiye bindim."

"ARAÇTAN İNMEYE CESARET EDEMEDİM"

Varış noktasında taksicinin gerçek niyetini anlayan kadın turist, karşılaştığı tavrı ise şöyle anlattı:

Kapadokya’da nostalji rüzgârı! 700 klasik Mercedes peri bacalarının arasında tarihe karışacak
Kapadokya’da nostalji rüzgârı! 700 klasik Mercedes peri bacalarının arasında tarihe karışacak
İçeriği Görüntüle

"Varınca 200 lira uzattım, çünkü 4 Euro yaklaşık 200 lira eder. 200 verdim, 'Hayır' dedi. 'Peki ne kadar?' dedim. '30 Euro istedim' dedi. 'Bu yolculuk için 30 Euro çok fazla' dedim. Ama 'Seni daha az trafik olan bazı özel yollardan götürdüm' dedi, oysa yine de trafikte beklemiştik."

Pazarlık çabaları sonuçsuz kalan turist, taksicinin 1000 lira talep ettiğini belirterek, "Anlıyordum ki 'sadece bu kadar param var' dersem, eninde sonunda pes edip o parayı alacak. Bir de araçtan inerim diye düşündüm ama bir türlü cesaret edemedim. Sonunda parayı verdim; neyse ki sağ salim çıktım" ifadelerini kullandı.

"İSTANBUL HARİKA AMA TAKSİCİLER SİZİ KAZIKLAMAYA ÇALIŞIYOR"

Yaşadığı olayın ardından uygulama üzerinden aynı güzergahın ücretini kontrol ettiğini belirten turist, gerçek ücret ile ödediği para arasındaki farkın dikkat çekici olduğunu söyleyerek şunları kaydetti:

"Uygulamada aynı yolculuk en fazla 200-300 lira tutardı. Bütün kalbimle 'İstanbul çok harika, her şey çok güzel' diyorum, onlar da güle güle yüzüne bakıp 'Evet evet, harika' derken aynı anda seni kazıklamak istiyorlar."

Kaynak: HABER MERKEZİ