Alışveriş alışkanlıklarımız her sezon değişiyor, her geçen zamanda farklılaşıyor. Evcil hayvan sahipleri için ise alışveriş yükü iki katına çıkıyor. Ipsos Pet Paneli’nin son verilerine göre kedi ve köpek sahipleri yalnızca kendi dostları için değil, sokaktaki hayvanlar için de bütçe ayırıyor. Mama çeşitliliği, açık mamaya yönelim ve atıştırmalık harcamalarındaki artış, hayvan sahipliğinin artık bir sorumluluğun ötesinde sevgiyle şekillenen bir yaşam tarzına dönüştüğünü gösteriyor. Kasım indirimleri yaklaşırken biz de bu eğilimleri daha yakından inceledik.

KEDİ VE KÖPEKLERİN MAMA ALIŞKANLIKLARI FARKLI

Mama, Atıştırmalık, Açık Ürünler... Evcil Dostların Tercihleri Belli Oldu

Türkiye’de kedi sahibi haneler yılda ortalama 25 kez kedi maması satın alırken, köpek sahipleri yılda 14 kez köpek maması alıyor. Ancak tek seferde alınan miktar farklı: Kediler için ortalama alışveriş 1,8 kg iken, köpek maması 5,3 kg. Bu da gösteriyor ki kediler daha sık mama tüketirken, köpekler tek seferde daha fazla mama tüketiyor.

MAMA ÇEŞİTLİLİĞİNDE KEDİLER BİR ADIM ÖNDE

Mama, Atıştırmalık, Açık Ürünler... Evcil Dostların Tercihleri Belli Oldu1

Bakan Yumaklı’dan zirai don desteğine ek 1,7 milyar lira ödemesi
Bakan Yumaklı’dan zirai don desteğine ek 1,7 milyar lira ödemesi
İçeriği Görüntüle

Kediler mamada çeşitliliği daha çok seviyor gibi görünüyor. Kedi sahibi bir hane yılda ortalama 6 farklı marka deniyor, köpek sahibi hanelerde bu sayı 4. Yeni marka denemeye hevesli kedi sahipleri, evcil dostlarının damak zevkine önem veriyor.

AÇIK MAMA SATIŞLARI YÜKSELİŞTE

Mama, Atıştırmalık, Açık Ürünler... Evcil Dostların Tercihleri Belli Oldu2

Açık mamalar da ilgi görüyor. Kedi sahiplerinin yarısı, köpek sahiplerinin ise beşte biri en az bir kere açık mama alıyor. Bu trend doğal ve taze mamaya yönelimin arttığını gösteriyor.

Evcil hayvan sahipleri sadece mamaya değil, atıştırmalıklara da bütçe ayırıyor. Kedi sahiplerinin %32’si ayda ortalama 2 kez, köpek sahiplerinin %51’i ise ayda ortalama 3 kez ev yemeği veya atıştırmalık veriyor. Bu oran evcil hayvanların beslenmesinde çeşitliliğin ve özel dokunuşların önem kazandığını gösteriyor.

Kedi ve köpek sahipleri sadece kendi evcil hayvanları için değil sokaktaki dostlar için de mama alıyor. Kedi sahiplerinin %50’si, köpek sahiplerinin ise %36’sı sokak hayvanlarına mama alıyor. Bu durum hayvan sevgisinin toplum geneline yayıldığının güzel bir göstergesi.

VERİLER BİZE NE GÖSTERİYOR?

Mama, Atıştırmalık, Açık Ürünler... Evcil Dostların Tercihleri Belli Oldu 1

Veriler bize şunu gösteriyor: Evcil hayvan sahipleri artık sadece mama alıp geçmiyor, gerçekten bilinçli tercihler yapıyor. Kedisine, köpeğine en iyisini sunmak isteyenlerin sayısı artıyor; markaları karşılaştırıyor, çeşit deniyor ve sağlıklı beslenmeye önem veriyor. Üstelik sadece kendi dostlarını değil, sokaktaki canları da düşünüyorlar.

SOKAKTAKİ CANLARI UNUTMAYALIM

Kasım indirimleriyle sepetler dolarken, sokaktaki patileri de unutmamak gerek. Onlar için alınacak küçük bir mama paketi, soğuk bir gecede sıcak bir umut olabilir. İyilik paylaştıkça çoğalır unutmayalım... Sevgimiz sadece evimizin içindeki dostlarla sınırlı kalmasın. Sokaktaki her can, birinin şefkatine muhtaç. Bu kış biraz da onlar için alışveriş yapalım.