Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin ile birlikte metro şantiyelerini gezen Yavaş, 16 Temmuz 2025'te yapımına başlanan 5 istasyonlu projenin 2029'da bitirilmesinin planlandığını ancak bu tarihi öne çekmeyi hedeflediklerini açıkladı. Yavaş, Ulaştırma Bakanlığı'nın metro maliyetlerini belediyeden tahsil ettiğini hatırlatarak, geçmiş dönemlerin borç yüküne dikkat çekti.
"BU TERCİHİN HESABINI SEÇMENE VERİRLER"
Parti değiştiren belediye başkanlarına yönelik değerlendirmelerde bulunan Mansur Yavaş, seçmenin iradesine vurgu yaptı. "Ben yanıma ekip arkadaşlarımı seçtim. Onların gitmesi kendi tercihi" diyen Yavaş, bu süreçte belediye yönetimi açısından bir kayıpları olmadığını belirtti. Yavaş, siyasi tercih değişikliğinin sorumluluğunun tamamen ayrılan isimlerde olduğunu ve bu kararın sandıkta bir karşılığı olacağını ifade etti.

MAMAK METROSU'NDA HEDEF: TARİHİ ÖNE ÇEKMEK
Projenin güncel takvimini inceleyen Yavaş, planlanan bitiş tarihi olan 14 Ocak 2029'u erkene çekmek için çalışmaların hızlandırılacağını belirtti. Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Yavaş, "İnşallah seçimden önceye çekeriz" diyerek, Mamaklılar için büyük önem taşıyan ulaşım projesinde kararlı olduklarını gösterdi.
"METRO BORÇLARINI BİZ ÖDÜYORUZ"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan metroların finansmanına dair tartışmalara da değinen Yavaş, "Metroyu kim yaptığı sorusu biraz karışık" diyerek, kendilerinden önce yapılan metro hatlarının borçlarını 6 yıl gibi kısa bir sürede ödediklerini hatırlattı. Yavaş, belediyenin bütçe disiplinine dikkat çekti.
NATO ZİRVESİ VE ANKARA'YA ETKİSİ
Ankara'nın ev sahipliği yapacağı NATO Zirvesi hazırlıklarına da değinen Yavaş, zirve nedeniyle trafiğin kapatılmasını bir fırsata çevirdiklerini belirtti. Şehirdeki altyapı iyileştirmelerini hızlandırdıklarını ifade eden Yavaş, zirvenin Ankara'nın uluslararası alanda tanıtımı için oldukça kıymetli bir fırsat olduğunu söyledi.




