Zirve nedeniyle şehir genelinde beklenen yoğunluğa karşı gerekli planlamaların yapıldığını belirten müdürlük, MHRS randevularında düzenlemelere gidildiğini açıkladı. Vatandaşların sağlık hizmetlerine erişiminde herhangi bir sorun yaşanmaması adına tüm önlemlerin alındığı ve dezenformasyon içerikli paylaşımlara itibar edilmemesi gerektiği belirtildi.
"TÜM BİRİMLER TAM KAPASİTE ÇALIŞACAK"
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, NATO Zirvesi sürecinin sağlık hizmetleri üzerinde bir kısıtlamaya yol açmayacağının altı çizildi. Acil servisler, ameliyathaneler, yoğun bakım üniteleri ve yataklı tedavi hizmetlerinin kesintisiz şekilde sürdürüleceği ifade edildi. Yetkililer, halkın sağlığının her türlü organizasyonun önünde geldiğini belirterek, sağlık tesislerinin görev başında olduğunu yineledi.

ULAŞIM YOĞUNLUĞUNA KARŞI MHRS DÜZENLEMESİ
Zirve süresince şehir içi ulaşımda yaşanabilecek olası yoğunluk ihtimaline karşı tedbir alındı. Vatandaşların randevularına ulaşımda zorluk çekmemesi amacıyla Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nde (MHRS) gerekli esneklik ve düzenlemelerin yapıldığı kaydedildi. Bu sayede, uluslararası standartlara uygun bir sağlık organizasyonuyla hizmet sürekliliğinin korunması hedefleniyor.
DEZENFORMASYON UYARISI
Açıklamada, "NATO Zirvesi gibi uluslararası organizasyonlarda alınan tedbirler olağan uygulamalardır" denilerek kamuoyunun asılsız haberlere karşı duyarlı olması istendi. Doğruluğu teyit edilmemiş dezenformasyon içeriklerine itibar edilmemesi gerektiği vurgulanırken, ülkemizin organizasyon kapasitesine duyulan güven yinelendi.




