İsrail'in topçu atışı, güdümlü füze ve İHA saldırılarıyla hedef aldığı Lübnan’ın güneyinde hayatını kaybedenler ve yaralananlar olurken, başkent Beyrut üzerinde de İsrail’e ait İHA’ların alçak irtifada uçuş yapması gerilimi tırmandırdı.
MUTABAKATIN GÖLGESİNDE SICAK ÇATIŞMA
14 Haziran’da ABD ve İran arasında Pakistan aracılığıyla varılan 14 maddelik mutabakat, savaşın durdurulmasını öngörmesine rağmen sahada herhangi bir sakinleşme görülmedi. İsrail ordusu, Nebatiye, Haddasa, Yatir ve Beraşit gibi beldelere yönelik topçu ve füze saldırılarına devam etti. Özellikle Beraşit beldesinde fosforlu mühimmat kullanımı sonucu yangınlar çıktığı rapor edildi.

ARAÇ HEDEF ALINDI, CAN KAYBI VAR
Saldırılarda en ağır bilanço Nebatiye'ye bağlı Keferruman beldesinde yaşandı. İsrail’e ait bir İHA’nın seyir halindeki bir aracı hedef alması sonucu 2 kişi hayatını kaybetti. Yatir beldesinde ise bir kamikaze İHA'nın infilak etmesiyle 1 sivil yaralandı. Beyrut semalarında alçak irtifada görülen İHA’lar ise bölgedeki endişeyi artırıyor.
İNSANİ BİLANÇO AĞIRLAŞIYOR
İsrail’in 2 Mart’ta başlattığı operasyonların bilançosu giderek ağırlaşıyor:
-
Can Kaybı: Lübnan Sağlık Bakanlığı, 2 Mart'tan bu yana 4 bin 192 kişinin hayatını kaybettiğini açıkladı.
-
Yerinden Edilenler: Ülke genelinde 1 milyondan fazla Lübnanlı evini terk etmek zorunda kaldı.
-
Diplomatik Çıkmaz: ABD arabuluculuğunda 17 Mayıs'ta 45 günlüğüne uzatılan ateşkes kararı, sahadaki İsrail saldırıları nedeniyle fiilen işlemez durumda.
BÖLGEDE GÜVENLİK KRİZİ
İsrail'in fosfor bombası kullanımı ve tampon bölge stratejisi, Lübnan’ın güneyinde kalıcı bir yıkıma yol açtı. ABD-İran mutabakatı ile umutlanan bölge halkı, sahadaki saldırıların devam etmesiyle büyük bir hayal kırıklığı ve korku içerisinde. İsrail yönetiminin uluslararası anlaşmalara rağmen sürdürdüğü bu askeri tutum, bölgedeki diplomatik çözüm yollarını daraltıyor.




