Rot ayarı, aracın ön tekerleklerinin açılarını standart fabrika çıkışına göre ayarlama işlemidir. Direksiyon ve tekerlekler arasında uyum sağlanarak aracın güvenli ve düzgün bir şekilde yolda gitmesini sağlar.
Zamanla araç kullanımının bozuk yol şartları, çukurlar ve kazalar sebebiyle tekerlek açılarının bozulduğu aşikâr. Direksiyon simidinin yamuk olması, aracın sağa veya sola çekmesi ve lastiklerde düzensiz aşınma görünmesi rot ayarı gerektirdiğine dair bir sinyaldir. Bu sorunların çözülmesi için rot ayarı gereklidir.
ROT AYARI ÖNEMİ NEDİR?
Rot ayarının önemi düzgün sürüşle anlatılabilir. Direksiyonun hakimiyeti rot ayarı yapılmış bir araçta artar, araç sağa veya sola çekmez. Lastik ömrü uzar. Yanlış rot ayarı lastiklerin düzensiz aşınımına sebep olmaktadır ve ömrünü kısaltmaktadır. Ayrıca doğru rot ayarı olan araç daha az enerji harcayacağı için yakıt tasarrufu sağlar. Düzgün rot ayarı olan araç en önemlisi güvenliği sağlamaktadır. Virajlarda ve yüksek hızlı kullanımlarda düzgün rot ayarı olan bir araçla daha güvenli bir sürüş sağlanır.
ROT AYARI GEREKTİĞİNİ NASIL ANLARIM?
Rot ayarı gerektiğini belli eden göstergeler ise şunlardır:
- Aracın direksiyonu bırakıldığında aracın düz yolda sağa veya sola çekmesi
- Direksiyonun düz gidildiği halde yamuk durması
- Lastiklerde dengesiz aşınmaların yaşanması
- Seyir halindeyken direksiyonun titremesi
ROT AYARI NE ZAMAN YAPILIR?
Genellikel rot ayarının 10 bin ila 15 bin kilometrede bir yapılması önerilir. Ancak lastik değişiminden sonra, çukurlara sert girildiğinde veya kaza sonrasında da mutlak kontrol edilmesi tavsiye edilir. Rot ayarı aracın güvenliği için büyük önem teşkil eder. Aracın güvenliği, konforu ve lastik ömrü için büyük önem taşımaktadır. Düzenli olarak yaptırmak sürüş kalitesini arttırır.



