Bosna Hersek’in doğusundaki Srebrenitsa’da, 1995 yılında Sırp güçlerince gerçekleştirilen soykırımın 30. yıldönümü anma törenleri kapsamında 7 Boşnak sivilin cenazesi, Potoçari Anıt Mezarlığı’na dualar eşliğinde defnedildi.
Yeşil çuhalara sarılı tabutlar, savaşta Hollandalı BM askerlerinin üs olarak kullandığı eski akümülatör fabrikasından alınarak omuzlarda taşındı. Cenazeler, savaşta hayatını kaybeden yakınları tarafından gözyaşlarıyla karşılandı.
Bu yıl defnedilen kurbanlardan Hasib Omerovic’in eşi Mevlida Omerovic, eşinin sadece 2 kemiğinin bulunabildiğini belirterek yıllarca adalet aradıklarını söyledi. Hasib, 1995’te 34 yaşındayken öldürülmüştü.
Toprağa verilen 7 kurbandan en gençleri 19 yaşındaki Senajid Avdic ve Hariz Mujic olurken, en yaşlı kurban 67 yaşındaki Fata Bektic idi. Soykırımda bugüne kadar Potoçari’de 6 bin 765 kişi defnedildi.
Srebrenitsa soykırımı, 11 Temmuz 1995’te Sırp birliklerinin Ratko Mladic komutasında kenti ele geçirmesiyle başladı. BM koruması altındaki Boşnak siviller Sırplara teslim edilerek en az 8 bin 372 erkek sivil katledildi.
Her yıl 11 Temmuz’da düzenlenen törenlerde, toplu mezarlardan çıkarılan kurbanlar kimlik tespiti sonrası onurlu bir şekilde defnediliyor.



