TFF Kulüp Lisans Kurulu'nun 22 Haziran 2026 tarihli toplantısı sonucunda, Süper Lig ekiplerinin yeni sezonda kullanabileceği maksimum harcama tutarları açıklandı. 2025-2026 sezonunu şampiyon tamamlayan Galatasaray, 9 milyar 6 milyon 596 bin 835 TL ile en yüksek limitli kulüp unvanını korudu.

DEVLERİN HARCAMA LİMİTLERİ NETLEŞTİ

TFF tarafından resmi olarak açıklanan verilere göre, üç büyük kulübün 2026-2027 sezonu için ayrılan harcama limitleri şu şekilde oluştu:

HARCAMA LİMİTLERİ NASIL BELİRLENİYOR?

TFF Kulüp Lisans Kurulu, harcama limitlerini belirlerken kulüplerin gelir-gider dengesi, finansal borçluluk durumları, öz kaynakları ve önceki sezonların sportif başarı verilerini dikkate alıyor. Bu düzenleme, takımların mali disipline sadık kalarak sürdürülebilir bir yapı kurmalarını hedefleyen "Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı" kapsamında gerçekleştiriliyor.

TRANSFER DÖNEMİ İÇİN KRİTİK GÖSTERGE

Açıklanan bu limitler, yaz transfer dönemi öncesinde kulüplerin kadro planlamalarını yaparken hareket alanlarını belirleyen en önemli parametre durumunda. Kulüpler, bu limitler dahilinde kadrolarını yapılandıracak ve oyuncu maaşlarını bu bütçeler içerisinde tutmak zorunda kalacak. Limitleri aşan kulüpler için TFF'nin sportif ve mali yaptırım uygulama yetkisi bulunuyor.

30 Aralık 2022 tarihinde yürürlüğe giren Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı'nın 121. maddesi kapsamında Süper Lig Takım Harcama Limitleri şu şekilde hesaplandı:
A W731377 01

Kaynak: İHA