Elektronik scooter ve TAG uygulamasıyla tanınan Martı şirketi hakkında, yasal lisans olmadan taşımacılık yaptığı gerekçesiyle tartışmalar sürüyor. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, şirketin yasalara aykırı hareket ettiğini belirterek, uygulamayı kullanan sürücülere ve yolculara para cezası uygulanacağını açıkladı.
MARTI’NIN LİSANS BAŞVURUSU REDDEDİLDİ
İstanbul 7. İdare Mahkemesi’nin haziranda verdiği kararın ardından Martı TAG uygulamasının yasallığı yeniden gündeme geldi. Şirket, Türkiye’nin farklı illerinde faaliyetlerini sürdürürken, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) ağustostaki toplantısında Martı İleri Teknoloji AŞ’nin MartıTag lisans başvurusu reddedildi.
Taksicilerin “haksız rekabet” iddiasıyla açtığı davanın duruşmasının ise 19 Aralık’ta görüleceği açıklandı. İTEO Başkanı Eyüp Aksu, “Bahse konu lisans yalnızca yasal taksilerle çalışabilmek için İBB’nin uygulama firmalarına verdiği lisanstır. Şirketin bu yönde aldığı bir lisans yoktur” dedi. Aksu, davanın sonucu hakkında “Adalete güveniyoruz” ifadesini kullandı.
İMAMOĞLU HUKUKİ GİRİŞİMLERİ BAŞLATTI
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Eylül 2024’te yaptığı bir açıklamada Martı CEO’su Oğuz Alper Öktem’in sözlerine tepki göstererek, “Arkadaşlarıma hukuki tüm girişimleri yapın dedim. Bana ve arkadaşlarıma bu şovu yapan kişinin elbette yanına bırakmam” açıklamasında bulundu.
İBB’nin kent genelinde 2 bin 500 yeni taksi projesiyle ilgili de Martı yöneticileriyle belediye arasında tartışmalar yaşanmıştı.
YOLCU VE SÜRÜCÜYE CEZA UYGULANACAK
Martı TAG uygulamasının hususi araçlarla hizmet vermeye devam ettiği ve yasal dayanağı bulunmadığı bildirildi. Polis denetimlerinde korsan taşımacılık tespiti halinde araçlara 46 bin 392 lira ceza kesiliyor. Aynı araç 60 gün trafikten men edilirken, yolculara da kişi başı 3 bin 84 lira para cezası uygulanıyor.

İTEO Başkanı Eyüp Aksu, “Bu uygulama ile yolculuk yapan araçlara yüksek miktarda ceza kesiliyor. Yolcular da cezadan sorumlu tutuluyor” açıklamasını yaptı.