Gayrimenkul sektöründe güvenliği artıracak en önemli düzenlemelerden biri olarak gösterilen Güvenli Ödeme Sistemi'nin yürürlüğe giriş tarihi değişti. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamada, taşınmaz satışlarında ödeme işlemlerinin güvenli şekilde gerçekleştirilebilmesi için yürütülen teknik çalışmaların devam ettiği belirtilerek, uygulamanın başlangıç tarihinin 1 Temmuz 2026'dan 1 Ekim 2026'ya ertelendiği bildirildi. Bakanlık, bu ertelemenin Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik ile kendisine verilen yetki kapsamında gerçekleştirildiğini vurguladı.

Xbox konsollarına dünya genelinde "çip" zammı!
Xbox konsollarına dünya genelinde "çip" zammı!
İçeriği Görüntüle

DOLANDIRICILIK RİSKİNİ EN AZA İNDİRECEK

Yeni sistem, özellikle son yıllarda artan tapu dolandırıcılıklarının ve yüksek meblağlı para transferlerinde yaşanan mağduriyetlerin önüne geçmeyi amaçlıyor. Uygulama sayesinde satış bedeli ile tapu devri aynı anda gerçekleşecek. Böylece alıcının parasını gönderip tapusunu alamaması ya da satıcının tapuyu devrettikten sonra ödeme alamaması gibi risklerin ortadan kaldırılması hedefleniyor. Ayrıca sahte dekont, kayıt dışı ödeme ve usulsüz para transferlerinin de önüne geçilerek gayrimenkul alım satımlarında daha güvenli ve şeffaf bir süreç oluşturulacak.

TAPU DEVRİ VE ÖDEME EŞ ZAMANLI YAPILACAK

Düzenleme kapsamında taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir bölümünün nakit, havale ya da elektronik fon transferi (EFT) ile yapılması halinde işlemler Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilecek. Sistem, satış bedelini güvenli hesapta bekletecek ve tapu devri tamamlandığı anda paranın otomatik olarak satıcının hesabına aktarılmasını sağlayacak. Bu yöntemle hem alıcının hem de satıcının haklarının aynı anda korunması amaçlanıyor.

TEKNİK ALTYAPI ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR

Ticaret Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili tüm kurumların koordinasyon içerisinde sistemin altyapısını güçlendirmeye yönelik çalışmalarını sürdürdüğünü açıkladı. Teknik entegrasyonların eksiksiz tamamlanmasının ardından uygulamanın ülke genelinde zorunlu olarak devreye alınacağı belirtildi.

MİLYONLARCA KİŞİYİ İLGİLENDİREN YENİ TARİH

Bakanlığın açıklamasına göre Güvenli Ödeme Sistemi, teknik hazırlıkların tamamlanmasının ardından 1 Ekim 2026 itibarıyla taşınmaz satışlarında zorunlu hale gelecek. Böylece konut, arsa, iş yeri ve diğer taşınmazların satışında ödeme işlemleri daha güvenli bir sistem üzerinden gerçekleştirilecek ve vatandaşların dolandırıcılık mağduriyetlerinin önüne geçilmesi hedeflenecek.

Kaynak: HABER MERKEZİ