Son dönemde otomobil bakım ve onarım platformlarında art arda paylaşılan raporlara göre, BMW’nin N47 dizel motoru, Toyota’nın Avensis ve Verso modellerinde de kullanıldı. Ancak bu motorlarda zamanla “yatak sarması” olarak bilinen ve motorun tamamen kilitlenmesine neden olabilen ciddi bir arıza ortaya çıktı.

UZMANLAR NEDENİNİ AÇIKLADI

Otomotiv uzmanlarına göre, bu durumun temel nedeni motorun iç bileşenlerinde aşırı sürtünme yaşanması.
Yüksek sıcaklıkta çalışan sistem, zamanla piston ve yatak parçalarında deformasyona yol açabiliyor.

Sektör kaynakları, aynı motorun BMW modellerinde 184 beygir, Toyota’da ise 126 beygir olarak kullanıldığını ve farklı güç ayarlarının sistem üzerinde farklı stres koşulları oluşturduğunu belirtiyor.
Uzmanlar ayrıca yağlama sistemindeki yetersizlik, yüksek sıcaklık altında uzun süreli kullanım ve bakım ihlallerinin bu sorunu tetikleyebileceğine dikkat çekti.

“YATAK SARMA” NEDİR?

Yatak sarma, motorun aşırı ısınmasıyla birlikte krank mili ve yatak yüzeyleri arasındaki yağ filminin kaybolması sonucu meydana geliyor.
Bu durumda sürtünme artıyor ve motor bir süre sonra tamamen kilitlenebiliyor.
Uzmanlara göre, sıcaklık göstergesinin sürekli yüksek seyretmesi, bu arızanın ilk sinyali olarak görülüyor.

TÜRKİYE’DEKİ SÜRÜCÜLER UYARILDI

Türkiye’de çok sayıda Toyota Avensis ve Toyota Verso sahibinin benzer şikayetlerde bulunduğu bildirildi.
Otomobil bakım uzmanları, bu motorlara sahip araçların sahiplerine şu uyarılarda bulundu:

Uzmanlara göre bu önlemler, olası motor kilitlenmelerinin ve yüksek maliyetli onarımların önüne geçilmesi açısından hayati önem taşıyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ