ABD Başkanı Donald Trump, 5 Afrika ülkesinin liderini Beyaz Saray’da ağırlayarak hem ikili ilişkileri hem de kıtasal düzeyde iş birliği olanaklarını değerlendirdi. Toplantıya Trump’ın başdanışmanı Stephen Miller ve ABD Ticaret Temsilcisi Jamieson Greer de katıldı.
Afrika'da Barış Süreçlerine Destek Mesajı
Toplantıda, geçtiğimiz ay ABD'nin arabuluculuğuyla Kongo Demokratik Cumhuriyeti (KDC) ile Ruanda arasında imzalanan barış anlaşmasına dikkat çeken Trump, benzer şekilde Sudan gibi iç savaş yaşayan ülkelerde de barışın sağlanmasına katkı sunabileceklerini belirtti.
"Afrika'da Çok Fazla Öfke Var"
Afrikalı liderlere hitaben konuşan Trump, "Kıtanızda çok fazla öfke var." ifadelerini kullandı. Barış ve istikrarın sağlanmasının hem bölge ülkeleri hem de uluslararası toplum açısından önemine vurgu yaptı.
Ekonomik İş Birliği Gündemde
Trump, Afrika kıtasının ABD için büyük bir ekonomik potansiyel taşıdığını belirterek, iki taraf arasında yeni ekonomik fırsatlar oluşturulması için çalıştıklarını söyledi. Liderler, ticaret, yatırım ve altyapı geliştirme gibi başlıklar altında iş birliği olanaklarını ele aldı.
Nobel Ödülü İçin Destek Geldi
Afrikalı liderler, ABD ile ilişkilerini geliştirme isteğini dile getirirken, Trump’ın küresel barışa katkılarından ötürü Nobel Barış Ödülü'ne aday gösterilmesini desteklediklerini de ifade etti.
Çin ve Rusya’nın Afrika’daki Varlığı Takipte
Trump yönetimi, görüşmede Çin ve Rusya’nın Afrika’daki etkinliğinden rahatsızlık duyulduğunu da vurguladı. ABD, bu ülkelerin kıtadaki ekonomik ve politik etkisini dengelemek amacıyla Afrika ülkeleriyle yer altı kaynaklarının işletilmesine yönelik görüşmeler yürütüyor.



