Emekli maaşları ve ikramiyeleri üzerinde büyük etkisi olacak 3600 Ek Gösterge düzenlemesi için merakla beklenen tarih netleşti. Sosyal Güvenlik Uzmanı İsa Karakaş, edindiği kulis bilgilerine dayanarak, düzenlemenin 15 Ocak 2027’de yürürlüğe gireceğini açıkladı. Karakaş, düzenlemenin özellikle lise mezunu memurlar için büyük önem taşıdığını belirterek, bu gruptaki memurlara 2 yıllık yükseköğrenim tamamlama çağrısı yaptı.

LİSE MEZUNLARINA ÖNEMLİ UYARI

Seçim öncesinde birinci dereceye gelmiş bütün memurlara 3600 Ek Gösterge verilmesi vaat edilmiş olsa da henüz bir adım atılmadı. Ancak Karakaş, bu konuda önemli bir gelişmenin yaşanacağını ve 3600 Ek Gösterge düzenlemesinin 15 Ocak 2027’de yürürlüğe gireceğini belirtti. Karakaş, özellikle lise mezunu memurlara şu uyarıda bulundu:

"3600 Ek Gösterge talep eden bir memurun en az 2 yıllık yüksek öğrenimini tamamlaması gerekmektedir. Özellikle lise mezunu olan memurların bir an önce herhangi bir bölümden 2 yıllık yüksek öğrenim görmelerini tavsiye ediyorum. 2 yıllık yüksek öğrenim görülmesi hâlinde 1. dereceye dolayısıyla 3600 Ek Göstergeye hak kazanılması söz konusu olacaktır. Bu da memurun ömür boyu alacağı emekli maaşının yükselmesine ve emeklilikte toplu para şeklinde yüksek ikramiye hayaline kavuşmasına katkıda bulunacaktır."

3600 EK GÖSTERGE, MEMURLARIN HAKLARINI ARTIRACAK

İsa Karakaş, 3600 Ek Gösterge değişikliğinin emekli ikramiyesi ve emekli maaşı başta olmak üzere birçok özlük hakkına olumlu etki yapacağını söyledi. Ancak, enflasyonla mücadele önceliği nedeniyle düzenlemenin 2026 yılındaki maaş güncellemesi döneminde yürürlüğe girmeyeceğini belirtti. Karakaş, 3600 Ek Gösterge'nin yürürlüğe gireceği tarihin 15 Ocak 2027 olduğuna dair bilgiyi kaynaklarından aldığını açıkladı.

Erzurum'da emeklilerin geçim sıkıntısı vurgusu
Erzurum'da emeklilerin geçim sıkıntısı vurgusu
İçeriği Görüntüle

Kaynak: Haber Merkezi