ABD Enerji Bakanı Chris Wright, Hürmüz Boğazı'ndaki petrol sevkiyatına ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Wright, son 24 saat içerisinde boğazdan yaklaşık 72 gemi ve 20 milyon varil petrolün geçtiğini bildirdi.
Reuters Küresel Enerji Forumu'nda konuşan Wright, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptının ardından bölgedeki enerji trafiğinin yeniden hız kazandığını belirtti.
PETROL AKIŞI ÇATIŞMA ÖNCESİ SEVİYELERİN ÜZERİNE ÇIKTI
Hürmüz Boğazı'ndan mutabakat öncesinde günlük yaklaşık 7 milyon varil petrol geçtiğini ifade eden Wright, bu miktarın bugün 20 milyon varile yükseldiğini söyledi.
Boru hatları üzerinden gerçekleştirilen sevkiyatlara da değinen Wright, Basra Körfezi'nden çıkan petrol akışının çatışma öncesine kıyasla daha yüksek seviyelerde olduğunu ileri sürdü.
"BOĞAZIN MAYINLARDAN TEMİZLENMESİ GEREKİYOR"
Wright, İran'ın gemi geçiş kanalına mayın döşemesinin Hürmüz Boğazı'ndaki akışı yavaşlattığını savunarak, bölgedeki seyrüseferin tamamen normale dönmesi için boğazın mayınlardan temizlenmesi gerektiğini ifade etti.
Bu sürecin birkaç hafta sürebileceğini belirten Wright, çalışmaların tamamlanmasının ardından enerji sevkiyatının daha güvenli şekilde sürdürülebileceğini kaydetti.
"İRAN'IN HÜRMÜZ BOĞAZI'NI KAPATMA KABİLİYETİ OLMAYACAK"
ABD'nin İran ile bir anlaşma olsun ya da olmasın Körfez'den enerji akışını güvence altına alabilecek kapasiteye sahip olduğunu savunan Wright, "İran'ın bundan sonra Hürmüz Boğazı'nı kapatma kabiliyeti olmayacak. Bu kritik bir husus, onların en önemli kozuydu ve biz bu kozu ellerinden alıyoruz" ifadelerini kullandı.






