Türkiye’yi uluslararası arenada temsil eden milli sporcu Ahmet Kaplan, Wimbledon 2025 turnuvasında tekerlekli sandalye tenisinin Quad tekler kategorisinde yarı finale yükselerek tarih yazdı. Kaplan, dünya 1 numarası Hollandalı Niels Vink ile oynadığı maçta 6-0 ve 6-1'lik setlerle mağlup oldu ve finale yükselme şansını kaybetti.
GRAND SLAM YARI FİNALİNE ÇIKAN İLK TÜRK OLDU
Turnuva boyunca gösterdiği performansla dikkat çeken Kaplan, çeyrek finalde güçlü rakibi Andy Lapthorne'u üç sette mağlup ederek yarı finale yükselmişti. Bu başarısıyla Türkiye tarihinde tekerlekli sandalye tenisinde Grand Slam yarı finaline çıkan ilk sporcu oldu.
“BU SEVİYEYE GELMEK GURUR VERİCİ”
Maç sonrası açıklamalarda bulunan Kaplan, “Niels Vink şu anda dünyanın en iyisi. Ona karşı oynamak bile tecrübe demek. Bu seviyeye ulaşmak bile ülkem için gurur verici. Bundan sonra servis gücümü ve kritik puanlardaki dayanıklılığımı geliştireceğim” dedi.
WIMBLEDON 2025, KAPLAN’IN KARİYERİNDE DÖNÜM NOKTASI OLDU
Finale çıkamasa da ortaya koyduğu mücadeleyle takdir toplayan Ahmet Kaplan, Wimbledon 2025’i kariyerinin en büyük başarılarından biriyle tamamladı.




