Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı yeni yönetmelik taslağı, sosyal medyadaki influencerların yaptığı reklam içeriklerinde kapsamlı değişiklikler getiriyor. Artık paylaşımlarda “#Reklam”, “#Sponsor”, “#İşbirliği”, “#Hediye” veya “#Davet” gibi ifadelerden en az biri mutlaka yer alacak. Reklam veren marka veya şirketin adı açıkça belirtilmek zorunda olacak. Sesli içeriklerde reklam uyarısı yayının başında yapılacak.

İNDİRİM VE KAMPANYALARDA ŞEFFAFLIK ŞARTI

Bakanlık Düğmeye Bastı! Influencer Reklamlarına Yeni Düzenlemeler Geldi2

BIST 100 endeksi günü düşüşle kapattı
BIST 100 endeksi günü düşüşle kapattı
İçeriği Görüntüle

“İndirimli”, “cazip” veya “uygun” ifadeleri kullanılan içeriklerde faiz ve kâr payı oranı paylaşım alanında gösterilecek. Kampanyalı satışlarda ürünün önceki 10 gündeki en düşük fiyatı esas alınacak, stok miktarı ve satış tarihleri de açıkça paylaşılacak.

YAPAY ZEKA İÇERİKLERİ İÇİN DE KURALLAR GELİYOR

Bakanlık Düğmeye Bastı! Influencer Reklamlarına Yeni Düzenlemeler Geldi

Yeni taslak, yapay zekâ kullanımına da sınırlamalar getiriyor. Filtre, dijital karakter veya yapay zeka ile oluşturulmuş gerçek kişi kopyalarının kullanıldığı içeriklerde bunun açıkça belirtilmesi gerekecek. Dijital kopyaların ürünü deneyimlemiş gibi gösterilmesine izin verilmeyecek.

BAZI REKLAMLAR TAMAMEN YASAKLANACAK

Bakanlık Düğmeye Bastı! Influencer Reklamlarına Yeni Düzenlemeler Geldi3

Yeni düzenleme ile falcılık, medyumluk, yasa dışı bahis, tütün ürünleri, elektronik sigara ve alkollü içeceklerin reklamları tamamen yasaklanacak. Çocuklara yönelik hedefli reklamlar da artık yapılamayacak. E-ticarette tüketiciyi ani alım yapmaya yönlendiren yanıltıcı mesajlar için de dikkatli olunması isteniyor.

Kaynak: Haber Merkezi