Bayram tatili boyunca karayollarında karşılaşılan radar uygulamaları, sürücülerden büyük tepki çekti. Sosyal medyada yoğun şekilde dile getirilen şikayetlerin merkezinde, özellikle görünmeyen noktalara yerleştirilen radar cihazları ve hız limitlerindeki sık değişiklikler yer aldı. Birçok vatandaş, bu uygulamanın bir "tuzak" niteliği taşıdığını savundu.

Emekli zam oranı nasıl hesaplanır? 2025 güncel zam formülü nasıl yapılır? Zamma neler etki eder?
Emekli zam oranı nasıl hesaplanır? 2025 güncel zam formülü nasıl yapılır? Zamma neler etki eder?
İçeriği Görüntüle

Konuya ilişkin dikkat çekici bir açıklama, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Bilal Yeşil’den geldi. Sözcü Gazetesi’nden Erdoğan Süzer’in haberine göre Yeşil, radar sistemlerinin uygulayıcısı olan Trafidar'ın kullandığı cihazlara dair uluslararası geçerliliği olan teknik belgelerin bulunmadığını ileri sürdü. Bu durumun, kesilen trafik cezalarının yargı yoluyla iptaline zemin hazırlayabileceğini söyledi.

Yeşil, hız ihlali tespitlerinde Avrupa Birliği ülkelerinde olduğu gibi fotoğraflı belge düzenlenmesi gerektiğini belirterek, cihazların sertifikasyon eksikliği bulunduğuna dikkat çekti. “Muhtemelen TSE standartlarına göre üretildiler, ancak bu standartlara dair resmi belgeler paylaşılmadı. Ayrıca bu cihazlarda IP (toz, nem, sıcaklık gibi çevresel etkilere karşı dayanıklılık), EMC (elektronik uyumluluk) ve insan sağlığına zararlı ışın yaymadığını gösteren sertifikalar da olmalı. Bu belgeler olmadan bu cihazlar kullanılamaz,” ifadelerini kullandı.

Bayram öncesi alınan yeni trafik denetimi önlemleri kamuoyunda ikiye bölünmüş durumda. Trafik güvenliği açısından önemli bulunduğu kadar, radarların gizli yerleştirilmesi ve hız limitlerindeki ani değişiklikler nedeniyle vatandaşların haksız cezalara maruz kaldığı da sıkça dile getiriliyor.