Muğla'nın Bodrum ilçesinde, liman gümrüğünde pasaport ve çıkış işlemlerinin yürütüldüğü dijital sistem çöktü. Akşam saatlerinde İstanköy (Kos) adasından Bodrum'a gelen yaklaşık 300 turist ve Bodrum'dan aynı adaya tatile gitmek üzere gümrüğe gelen yaklaşık 200 turist, sistem arızası nedeniyle işlemlerini gerçekleştiremedi ve uzun kuyruklarda saatlerce beklemek zorunda kaldı.

Yaşanan aksaklık, müşterilerin gümrük kapısına girişinin gerçekleşip çıkış yapamamasıyla sonuçlandı. Turistler arasında bulunan A.K., "Gümrüğe giren çıkamıyor. Yeterli bilgi verilmedi. Son olarak birisi gelip, Ulaştırma Bakanlığı'nın sistemlerinde çökme olduğunu söyledi ve ayrıldı. Sorunun ne zaman çözüleceği konusunda bilgi alamıyoruz" şeklinde durumu aktardı.

Uzun bekleyiş sırasında bazı turistler, yaşanan aksaklığı ıslık ve alkışlarla protesto etti. Bodrumlu denizciler ise benzer sorunların Ulaştırma Bakanlığı'na ait birçok gümrük kapısında dijital sistemden kaynaklanan arızalardan kaynaklandığını ve konuyla ilgili çalışmaların sürmekte olduğunu belirtti.

Akşehir Belediye Başkanı Köksal'ın "bayraklı" paylaşımına büyük tepki!
Akşehir Belediye Başkanı Köksal'ın "bayraklı" paylaşımına büyük tepki!
İçeriği Görüntüle

Bu gelişme, bölgedeki turizm sezonunun hareketliliği ve gemi seferlerinin yoğunluğu göz önüne alındığında, hem yerli hem de yabancı turistler için önemli bir mağduriyet oluşturdu. Yetkililerin sorunu çözmek için çalışmalarını sürdürdüğü bildirildi.