Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), yılın ikinci çeyreğine ait Elektronik Haberleşme Sektörü raporunu yayımladı. Raporda, vatandaşların en sık aradığı kısa numaralar ve bu hatlarla yapılan ortalama görüşme süreleri yer aldı.

EN ÇOK 182 HATTI ARANDI

Rapora göre, Türkiye’de hizmet veren üç büyük operatör olan Turkcell, TT Mobil ve Vodafone aboneleri, yılın ikinci çeyreğinde en çok 182 hattını aradı. Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) için yapılan aramalarda ortalama çağrı süresi Turkcell’de 267 saniye, TT Mobil’de 271 saniye ve Vodafone’da 266 saniye olarak kaydedildi.

Turkcell ve TT Mobil aboneleri arasında 182’yi en çok aranan ikinci kısa numara olarak 112 Acil Çağrı Merkezi izledi. Vodafone kullanıcılarında ise ikinci sırada 186 (Elektrik Arıza) yer aldı.

EN KISA GÖRÜŞMELER 112 İLE YAPILDI

BTK verilerine göre vatandaşlar, en kısa süreli görüşmeleri 112 Acil Çağrı Merkezi hattı üzerinden gerçekleştirdi. Turkcell ve TT Mobil kullanıcıları için ortalama görüşme süresi 62 saniye, Vodafone kullanıcıları içinse 76 saniye olarak belirlendi.

Yasa dışı bahis ve kumar ağlarına karşı operasyonlar hız kesmiyor
Yasa dışı bahis ve kumar ağlarına karşı operasyonlar hız kesmiyor
İçeriği Görüntüle

En uzun görüşmeler ise 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) hattı ile yapıldı. Bu hatta ortalama görüşme süresi TT Mobil’de 337 saniye, Vodafone’da ise 331 saniye olarak kaydedildi.

DİĞER EN SIK ARANAN KISA NUMARALAR

Üç operatörde de en sık aranan beş kısa numara arasında 185 (Su Arıza), 153 (Alo Zabıta/Büyükşehir/Belediye) ve 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) hatları da yer aldı.

BTK raporuna göre, kısa numaralara yapılan çağrılarda sağlık, kamu hizmeti ve arıza bildirim hatları ön plana çıktı. Bu durum, vatandaşların temel hizmetlere erişimde kısa numaraları aktif biçimde kullandığını ortaya koydu.

Ekran Görüntüsü 2025 10 16 114848

Kaynak: HABER MERKEZİ