Resim öğretmeni Ece Akgün, çocukların erken yaşta çizim yapmaya yönelmesinin sıkça “doğuştan yetenek” kavramıyla açıklanmasına karşı daha bütüncül bir yaklaşım gerektiğini belirtti. Akgün’e göre çocukların resimle kurduğu bağ, hem doğal eğilimlerin hem de çevresel koşulların etkisiyle oluşuyor.
“RESİM ÇOCUK İÇİN DOĞAL BİR DİL”
Ece Akgün, çocukların kendilerini sözel olarak ifade edemeden önce resimle iletişim kurduğunu ifade etti. Akgün, “Çocuklar konuşmayı öğrenmeden önce çizerek anlatır. Bu nedenle resim, çocuk için doğal bir ifade alanıdır” dedi.
AİLE DESTEĞİ İLGİYİ DOĞRUDAN ETKİLİYOR
Resim öğretmeni Akgün, ailelerin tutumunun belirleyici olduğunu vurguladı. Ev ortamında sunulan malzemeler ve yaklaşım biçiminin çocukların resme bakışını şekillendirdiğini söyleyen Akgün, destekleyici ortamların ilgiyi güçlendirdiğini ifade etti.
OKUL DENEYİMİ SEVGİYİ KALICI HALE GETİREBİLİR
Okul döneminde verilen resim derslerinin çocuklar üzerinde kalıcı etkiler bıraktığını belirten Akgün, baskıdan uzak ve özgür ders ortamlarının önemine dikkat çekti. Akgün, süreç odaklı yaklaşımın çocukların resimle bağını güçlendirdiğini aktardı.
“HER ÇOCUK RESMİ SEVEBİLİR, BU YETENEK ANLAMINA GELMEZ”
Ece Akgün, resim sevgisi ile resim yeteneğinin sıkça karıştırıldığını dile getirdi. Akgün, her çocuğun resim yapmaktan keyif alabileceğini, bunun profesyonel bir yetenek göstergesi olmadığını belirtti.
RESİM SEVGİSİ SONRADAN DA KAZANDIRILABİLİR
Akgün’e göre çocuklarda resim sevgisi doğuştan gelen eğilimlerle başlayabileceği gibi, doğru eğitim ve yönlendirmeyle sonradan da geliştirilebiliyor. Erken yaşta sunulan eleştiriden uzak ve özgür ortamların bu süreçte belirleyici olduğu ifade edildi.




