E-İMZA NE İŞE YARAR?
E-imza, imzalanan dijital belgenin hem bütünlüğünü koruyor hem de imzalayan kişiyi güvenli şekilde doğruluyor. Böylece, sözleşmeler, başvurular ve resmi yazışmalar elektronik ortamda geçerli hale geliyor.Kurum içi onay süreçleri hızlanıyor ve ayrıca e-Devlet ve kamu işlemlerinde fiziksel imza zorunluluğu ortadan kalkıyor,sahteciliğin önüne geçiliyor.
Kısacası e-imza, hem vatandaş hem kurumlar için zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan dijital bir güvenlik aracı olarak öne çıkıyor.
E-İMZA NEREDEN ALINIR?
E-imza, Türkiye’de yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları (ESHS) üzerinden temin ediliyor. Başlıca sağlayıcılar arasında; TÜBİTAK-UEKAE, E-Güven , TÜRKTRUST, PTT e-imza gibi kurumlar bulunuyor.
Başvuru sonrası e-imza genellikle USB token, akıllı kart veya mobil imza şeklinde kullanıcıya ulaştırılıyor.
TÜRKİYE’DE E-İMZANIN KULLANIM ALANLARI
Türkiye’de e-imza hem kamu sektöründe hem özel sektörde geniş bir kullanım ağına sahip. En yaygın alanlar ise; E-Devlet işlemleri MERSİS üzerinden şirket kuruluşu ve ticari başvurular, EKAP üzerinden kamu ihaleleri, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) gönderimleri ve UYAP, SGK ve belediye işlemleri gibi kalemlerde kullanıma açık oluyor. Ayrıca, günümüzde banka ve finans kurumlarında dijital sözleşmeler ve E-fatura, e-arşiv ve e-sözleşme uygulamaları alanlarında kullanımı oldukça yaygın.




