ABD merkezli elektrikli araç üreticisi Tesla, Avrupa pazarında ciddi bir satış düşüşüyle karşı karşıya. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin haziran ayı verilerine göre, Tesla'nın Avrupa Birliği ülkelerindeki satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 39,5 azaldı. Ocak-haziran döneminde ise düşüş oranı yüzde 43,7’ye ulaştı. Şirketin Avrupa’daki pazar payının hızla eridiğine işaret ediyor.

HAZİRAN SATIŞLARI YÜZDE 39,5 AZALDI

Tesla’nın Ab’deki Satışları Çakıldı

ABD merkezli elektrikli otomobil üreticisi Tesla, Avrupa pazarında üst üste altıncı ayında da kan kaybetti. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) açıkladığı haziran ayı verilerine göre, Tesla’nın Avrupa Birliği ülkelerindeki satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 39,5 azaldı. Markanın AB’deki toplam otomobil pazarındaki payı da geriledi.

Geçen yıl haziran ayında AB ülkelerinde 33 bin 610 adet Tesla satışı yapılırken, bu sayı bu yılın aynı ayında 20 bin 349’a düştü. Bu da satışlarda yaklaşık yüzde 40’lık bir kayba işaret ediyor. Tesla’nın hazirandaki toplam yeni otomobil satışlarındaki pazar payı da yüzde 3,1’den yüzde 2’ye geriledi.

Adana yine bir ilke imza attı! Apartman çatısında dev halı saha
Adana yine bir ilke imza attı! Apartman çatısında dev halı saha
İçeriği Görüntüle

Ocak-haziran dönemine bakıldığında tablo daha da çarpıcı. Geçen yılın ilk yarısında AB’de toplam 125 bin 606 Tesla satılırken, bu yıl aynı dönemde satışlar yüzde 43,7’lik düşüşle 70 bin 655’e indi. Şirketin bu süreçteki pazar payı da yüzde 2,2’den yüzde 1,3’e düştü.

AB DIŞINDAKİ AVRUPA ÜLKELERİNDE DE DÜŞÜŞ

Tesla’nın Ab’deki Satışları Çakıldı1

AB ülkelerinin yanı sıra Avrupa Serbest Ticaret Birliği’ne (EFTA) üye ülkeler olan İsviçre, Norveç ve İzlanda ile İngiltere’de de benzer bir düşüş gözlendi. Bu ülkelerdeki haziran ayı Tesla satışları geçen yıla göre yüzde 22,9 azalarak 34 bin 781’e geriledi. Ocak-haziran döneminde ise satışlar yüzde 33,2 düşerek 109 bin 879 oldu.

Tesla’nın Avrupa’daki satışlarındaki gerilemenin ardında sadece ekonomik ya da rekabet kaynaklı nedenler yok. Elon Musk’ın siyasi duruşunun ve söylemlerinin de bu düşüşte etkili olduğu söyleniyor. Musk’ın ABD’nin eski başkanı Donald Trump ile yakın ilişkileri ve bazı Avrupa ülkelerinde aşırı sağa verdiği destek, tüketicilerin markaya olan ilgisini azaltmış olabilir.

Elektrikli otomobil pazarında Tesla’nın karşısına çıkan yeni Avrupalı ve Çinli markalar da rekabeti daha sert hale getiriyor. Özellikle fiyat-performans dengesi sunan yeni modeller, Avrupalı tüketicilerin ilgisini Tesla dışındaki markalara yönlendiriyor.

Yılın ilk yarısında yaşanan düşüş Tesla’nın Avrupa’daki stratejisini yeniden gözden geçirmesi gerektiğini gösteriyor. Gerek pazarlama politikaları gerekse siyasi söylemler açısından şirketin daha temkinli ve yerel değerlere duyarlı bir yaklaşım benimsemesi, marka değerini yeniden yukarı taşımanın anahtarı olabilir.

Kaynak: AA