Sağlık Bakanlığı, kırmızı alarm verilen kent sayısını 18’e çıkarırken, başta dünyaca ünlü müzeler ve tarihi mekanlar olmak üzere birçok kamu kurumu faaliyetlerini durdurdu. Uzmanlar sıcaklıkların önümüzdeki hafta sonunda zirve yapmasını bekliyor.

İtalya genelinde yaklaşık bir haftadır devam eden Afrika üzerinden gelen aşırı sıcak hava dalgası, hem can kayıplarına hem de günlük yaşamda ciddi aksamalara sebep oldu. Ulusal medyanın haberlerine göre, sıcakların yol açtığı fenalaşmalar sonucu hayatını kaybedenlerin sayısı 5’e ulaştı.

KIRMIZI ALARM VERİLDİ

Sağlık Bakanı Orazio Schillaci'nin liderliğinde gerçekleşen teknik komite toplantısında, aşırı sıcaklara karşı alınabilecek önlemler ele alındı. Bu değerlendirme sonucunda Sağlık Bakanlığı, önceki gün 17 kent için belirlediği "kırmızı alarm" seviyesini 18 kente çıkardı. Roma, Ancona, Bologna, Bolzano, Brescia, Floransa, Frosinone, Latina, Milano, Perugia, Pescara, Rieti, Torino, Venedik, Verona, Viterbo, Bari ve son olarak Cenova bu yüksek riskli bölgeler arasında yer alıyor.

MÜZELER VE TARİHİ YERLER KAPATILDI

Kamu yaşamında da etkisi hissedilen sıcak hava nedeniyle, İtalya'nın önemli kültürel merkezlerinden Floransa’daki Uffizi Galerisi’nde yaşanan havalandırma arızası sebebiyle bilet satışları 28 Haziran’a kadar durduruldu. Benzer şekilde Verona’daki Juliet’in Evi’nin iki katı da sıcak ve yoğunluk nedeniyle ziyaretçilere kapatıldı. Güneydeki Palermo’daki adliyede duruşmalar sıcak nedeniyle askıya alındı.

Hürmüz'de şok saldırı: "İslamabad Mutabakatı"nın mürekkebi kurumamıştı!
Hürmüz'de şok saldırı: "İslamabad Mutabakatı"nın mürekkebi kurumamıştı!
İçeriği Görüntüle

Milano ve Lombardiya bölgesinde, sıcak havanın etkisiyle acil servislere başvuran hasta sayısında %20 artış gözlemlendi. Milano şehir merkezindeki Duomo Katedrali önünde turistler, aşırı sıcaklardan korunmak için şemsiye ve mini vantilatörler kullanırken, çeşmeler önünde serinlemek için kuyruklar oluştu.

Uzmanlar, sıcak hava dalgasının önümüzdeki hafta sonunda zirve yapmasını bekliyor. İtalya’daki kamu kurumları ve sağlık birimleri, risk altındaki bölgelerde halk sağlığını korumaya yönelik tedbirleri artırırken, bu tür aşırı hava koşullarının etkilerini azaltmak üzere uyarılar yapmaya devam ediyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ