Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türk dizilerinin dünya genelinde ulaştığı izleyici sayısı ve ihracat gelirlerine ilişkin güncel verileri paylaştı. İstanbul’da düzenlenen toplantıda konuşan Ersoy, Türk dizilerinin yaklaşık 1 milyar kişi tarafından izlendiğini, dizi ihracatından elde edilen gelirin ise 1 milyar doları aştığını belirtti. Toplantıda, Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile Kültür ve Turizm Bakanlığı iş birliğinde yürütülen Go Türkiye markasının dijital tanıtım faaliyetleri ve mini dizi projeleri de ele alındı.
GO TÜRKİYE MARKASIYLA KÜRESEL TANITIM SÜRECİ YÜRÜTÜLÜYOR
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı iş birliğiyle hayata geçirilen Go Türkiye markasının mini dizilerinin turizme katkılarının değerlendirildiği toplantı, Taksim’deki Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un yanı sıra Sinema Genel Müdürü Birol Güven, oyuncular Ozan Akbaba, Sinem Ünsal, Eda Ece ve çok sayıda davetli katıldı.
Bakan Ersoy, TGA aracılığıyla yürütülen tanıtım çalışmalarına ilişkin, “Bugün TGA aracılığıyla 200'e yakın ülkede tanıtım yapıyoruz. Go Türkiye markamız, 10 dilde yayın yapan küresel bir platform haline gelmiştir. Bugüne kadar TGA aracılığıyla; tüm dünyada yakından takip edilen 143 reklam ve 100'den fazla tanıtım filmi ürettik, 31,5 milyar gösterim ve 11 milyar izlenmeye ulaştık, Türkiye'yi dünyanın en görünür ülkelerinden biri haline getirdik” ifadelerini kullandı.

DİJİTAL PLATFORMLARDA MİLYONLARCA TAKİPÇİYE ULAŞILDI
Toplantıda konuşan Ersoy, TGA’nın dijital alandaki faaliyetlerine değinerek, “Bu büyük dönüşümün tanıtım ayağında yer alan ve 6 yıl önce kurduğumuz Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı, dinamik yapısı, dijital gücü ve yenilikçi yaklaşımıyla vitrini olmuştur. TGA aracılığıyla 200'e yakın ülkede tanıtım yapıyoruz. Go Türkiye markamız, 10 dilde yayın yapan küresel bir platform haline gelmiştir. İnstagram, YouTube, TikTok başta olmak üzere 9 farklı sosyal medya platformunda 21,3 milyon takipçiye ulaşarak Türkiye'yi dijital tanıtımda zirveye taşıyoruz” dedi.
TÜRKİYE DİZİ ÜRETİMİNDE DÜNYA LİDERLERİ ARASINDA YER ALIYOR
Bakan Ersoy, Türkiye’nin dizi sektöründeki konumuna ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Bugüne kadar TGA aracılığıyla tüm dünyada yakından takip edilen 143 reklam ve 100'den fazla tanıtım filmi ürettik. 31,5 milyar gösterim ve 11 milyar izlenmeye ulaştık. Türkiye'yi, dünyanın en görünür ülkelerinden biri haline getirdik” ifadelerini kullandı.
Ersoy, konuşmasının devamında Türkiye’nin yıllık üretilen dizi bölümü sayısında dünya lideri olduğunu belirterek, “Türkiye bugün, dünyada en çok dizi üreten ülkelerin başında gelmektedir. Yıllık üretilen dizi bölümü sayısında dünya lideridir. Aynı zamanda satış ve ihracat gücü açısından Amerika ve İngiltere ile birlikte dünyanın en büyük üç televizyon endüstrisinden birine sahibiz” şeklinde konuştu.
TÜRK DİZİLERİ 170’E YAKIN ÜLKEDE İZLENİYOR
Bakan Ersoy, Türk dizilerinin küresel izleyici kitlesine ilişkin olarak, “Türk dizileri bugün; Latin Amerika'dan Orta Doğu'ya, Avrupa'dan Asya'ya uzanan geniş bir coğrafyada izleniyor. Özellikle Avrupa ülkelerinde Fransa, İspanya, İtalya'da önemli bir izleyici kitlesine sahibiz. Kuzey Avrupa ülkelerinde her geçen gün artan bir seyirci potansiyeli Türk dizileri ile tanışıyor. Kısacası Türk dizileri 170'e yakın ülkede, yaklaşık 1 milyar insan tarafından düzenli olarak takip ediliyor” dedi.
Ersoy, dizi sektörünün ekonomik katkısına ilişkin ise, “Son gelen bilgilere göre dizi ihracatından elde edilen gelir 1 milyar doları geçmiş durumda” açıklamasında bulundu.
MİNİ DİZİLERLE YENİ TURİZM PAZARLARINA ULAŞILMASI HEDEFLENİYOR
Bakan Ersoy, tanıtım stratejisinde mini dizilerin önemine değinerek, “Hatta ABD başkanlık yarışından uluslararası spor organizasyonlarına kadar her noktada milyarlarca kişi Türkiye'yi izledi... Bundan sonra bu reklam filmlerinin yanında mini dizilerle, bugüne kadar ulaşamadığımız yeni turizm pazarlarına da ulaşacağız” dedi.
Ersoy, mini dizilerde görev alan isimlere ilişkin olarak, “Bu dizilerde oynamak, milli formayı giymek gibidir. Bu dizilerin yapımını üstlenen firmalarımız, bu projelerde görev alan sanatçılarımız, senaristlerimiz, müzisyenlerimiz ve kamera arkası ekiplerimiz milli formayı giymiştir” ifadelerini kullandı. Ayrıca, Ay Yapım ve Med Yapım’ın uluslararası ağlarıyla yeni tanıtım stratejisinde önemli rol üstlendiğini belirtti.




