Küresel piyasalarda değerli metaller cephesinde rüzgâr tersine döndü. Morgan Stanley, faiz politikaları nedeniyle altın için daha önce öngörülen 5 bin 200 dolar hedefine ulaşmanın zorlaştığını belirterek yatırımcıları uyarırken, gümüş tarafındaki agresif yükseliş BlackRock ve JP Morgan gibi dev fonların odağında yer alıyor.

ALTINDA "FAİZ" BASKISI: 5 BİN 200 DOLAR HEDEFİ UZAKLAŞIYOR
Geçtiğimiz ocak ayında 5 bin 500 dolarla tarihi zirvesini gören altın, jeopolitik gerilimler ve Fed’in sıkı para politikası sarmalında 4 bin 200 dolar bandına çekildi. Morgan Stanley analistleri, faiz getirisi olmayan altını elde tutmanın "fırsat maliyetinin" arttığına dikkat çekiyor. Banka uzmanlarına göre, altının yeni bir rekora koşabilmesi için yatırım fonlarının metale yeniden "kitlesel ve güçlü" bir şekilde dönmesi gerekiyor.
GÜMÜŞTE AGRESİF YÜKSELİŞ: 100 DOLAR YOLDA MI?
Gümüş piyasası, altına kıyasla çok daha dinamik bir tablo çiziyor. 2025 başında 30 dolar seviyesinde olan gümüş, kısa sürede yaklaşık %150’ye yakın değer kazanarak 75 dolar sınırını zorladı. Analistler, gümüşün endüstriyel kullanım alanlarının genişlemesi ve altından rol çalmasıyla birlikte 2030 yılına kadar 100 dolar seviyesinin aşılmasının "olası" olduğunu vurguluyor.

DEV FONLARIN RADARINDA
BlackRock ve JP Morgan analistleri, gümüşteki yükselişin sadece spekülatif değil, arz-talep dengesine dayanan endüstriyel bir talep olduğunu işaret ediyor. Piyasalardaki yıl sonu gümüş beklentisi ise 80 dolar ve üzerine sabitlenmiş durumda. Ancak bu hızlı yükseliş, beraberinde "volatilite" riskini de getiriyor.
UZMANLARDAN YATIRIMCIYA "TEMKİN" ÇAĞRISI
Gümüşün yüksek kazanç potansiyelinin yanında sert düzeltme risklerini de barındırdığını hatırlatan piyasa uzmanları, yatırımcıları şu sözlerle uyarıyor:
"Gümüş piyasası yapısı gereği sert düşüşlere ve yüksek volatiliteye oldukça açık. Bu nedenle, gümüşe yönelen yatırımcıların çok daha temkinli ve stratejik hareket etmeleri, portföylerinde risk yönetimini ön plana almaları hayati önem taşıyor."




