İçişleri Bakanlığı, Türkiye genelinde siber suçlarla mücadele kapsamında yürütülen operasyonlara ilişkin dikkat çeken bir açıklama yaptı. Bakanlığın sosyal medya hesabından paylaşılan bilgilere göre, son 6 gün içerisinde 29 il merkezli gerçekleştirilen operasyonlarda 409 şüpheli yakalanarak adli sürece teslim edildi. Operasyonlar, Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Cumhuriyet Başsavcılıklarının koordinasyonunda yürütülürken, il emniyet müdürlüklerine bağlı Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüklerinin çalışmalarıyla çok sayıda suç ağına darbe vuruldu.
213 KİŞİ TUTUKLANDI
Operasyon kapsamında gözaltına alınan 409 şüpheliden 213'ü çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı. 117 şüpheli hakkında adli kontrol kararı uygulanırken, diğer şüphelilerin adli işlemlerinin ise sürdüğü bildirildi.
DOLANDIRICILIKTA SOSYAL MEDYA
Yürütülen soruşturmalar kapsamında şüphelilerin, vatandaşları dolandırmak amacıyla sosyal medya platformları ile oltalama (phishing) sitelerini kullandıkları belirlendi. Şüphelilerin özellikle; Yatırım vaadi, sahte ürün satışı, çekiliş kampanyaları, ev satışı ilanları, bungalov kiralama, araç kiralama gibi yöntemlerle vatandaşları mağdur ettikleri tespit edildi.
MOBİL BANKACILIĞA YETKİSİZ ERİŞİM
Soruşturmalarda şüphelilerin yalnızca dolandırıcılık yapmakla kalmadığı, vatandaşların mobil bankacılık hesaplarına ve çevrim içi oyun hesaplarına yetkisiz erişim sağlayarak haksız kazanç elde ettikleri de ortaya çıktı. Emniyet birimleri, dijital platformlar üzerinden gerçekleştirilen bu tür saldırılara karşı vatandaşların kişisel bilgilerini paylaşmamaları ve güvenilir olmayan bağlantılara tıklamamaları konusunda uyarılarda bulunuyor.
YASA DIŞI BAHİS AĞI DA DEŞİFRE EDİLDİ
Operasyonlarda yasa dışı bahis organizasyonlarına yönelik de önemli bulgular elde edildi. Şüphelilerin; Yasa dışı bahis ve kumar oynattıkları, bahis sitelerinde para transferine aracılık ettikleri, bahis ve kumar sitelerinin reklam faaliyetlerini yürüttükleri tespit edildi.
ÇOCUK İSTİSMARI VE POS TEFECİLİĞİ DE SUÇ DOSYASINDA
Siber Suçlarla Mücadele ekiplerinin çalışmaları kapsamında bazı şüphelilerin dijital ortamda çocuklara ait müstehcen görüntüler bulundurdukları belirlenirken, bazı şüphelilerin ise POS cihazları üzerinden yasa dışı tefecilik yaptığı tespit edildi. Yetkililer, bu suçlara ilişkin adli süreçlerin titizlikle sürdürüldüğünü bildirdi.
“MÜCADELEMİZ TAVİZSİZ SÜRECEK”
İçişleri Bakanlığı açıklamasında, vatandaşların huzur ve güvenliğini tehdit eden hiçbir suç örgütüne göz yumulmayacağı vurgulandı. Açıklamada, "Vatandaşlarımızın huzurunu bozan hiçbir suç ve suçlunun cezasız kalmaması için siber suçlara yönelik yürüttüğümüz mücadelemizi tavizsiz şekilde sürdürüyoruz." ifadelerine yer verildi.
Bakanlık ayrıca operasyonlarda görev alan Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı, MASAK, Cumhuriyet Başsavcılıkları ile operasyonları yürüten tüm polis ekiplerini başarılı çalışmalarından dolayı tebrik etti.





