Satın alınan bir gıda ürününün içinden yabancı madde çıkması, yalnızca hijyen sorunu olarak değerlendirilmiyor. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında bu durum ayıplı hizmet ve ürün güvenliği ihlali olarak değerlendirilebiliyor.
Bu nedenle tüketiciler, yaşadıkları mağduriyet karşısında hem ücret iadesi hem de gerekli şartların oluşması halinde maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabiliyor.

YABANCI MADDE ÇIKAN YEMEKTE İLK OLARAK NE YAPILMALI?
Uzmanlara göre hak kaybı yaşanmaması için olayın hemen ardından bazı delillerin korunması büyük önem taşıyor.
Bunun için;
-
Ürünü ve yabancı maddeyi atmayın.
-
Fotoğraf ve video çekin.
-
Fiş, fatura veya ödeme dekontunu saklayın.
-
Mümkünse olaya tanık olan kişilerin bilgilerini alın.
Bu belgeler, yapılacak başvurularda önemli delil niteliği taşıyabiliyor.
YABANCI MADDE ÇIKAN YEMEK NEREYE ŞİKAYET EDİLİR?
Böyle bir durumla karşılaşan tüketiciler şu kurumlara başvurabiliyor:
-
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı
-
e-Devlet üzerinden TÜBİS
-
Tüketici Hakem Heyeti
-
Alo 174 Gıda Hattı
-
İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri
Gerekli görülmesi halinde işletme hakkında idari inceleme ve gıda denetimi de başlatılabiliyor.

TAZMİNAT TALEP EDİLEBİLİR Mİ?
Yabancı madde nedeniyle sağlık sorunu yaşanması veya başka bir zararın ortaya çıkması halinde, olayın koşullarına göre tüketiciler maddi ve manevi tazminat talebinde de bulunabiliyor. Bu tür başvurularda olayın belgelenmesi ve sağlık raporlarının saklanması önem taşıyor.
UZMANLARDAN UYARI
Uzmanlar, bu tür olaylarda yalnızca ürünün değiştirilmesini kabul edip konuyu kapatmanın doğru olmadığını belirtiyor. Gıda güvenliğini ilgilendiren bu tür vakaların ilgili kurumlara bildirilmesi, hem tüketicilerin haklarının korunması hem de benzer olayların önlenmesi açısından büyük önem taşıyor.





