Otomotiv sektörünün devlerinden Toyota, ABD kaynaklı gümrük vergileri nedeniyle ciddi bir darbe aldı. Şirket Mart 2026’da sona erecek mali yıl için kâr beklentisini yüzde 16 oranında aşağı çekti. Toyota’nın vergi kaynaklı zararının 9,5 milyar dolara ulaşabileceği belirtiliyor.

GÜMRÜK VERGİSİ KRİZİ

Abd’nin Gümrük Vergileri Toyota’yı Vurdu1

Suça sürüklenen çocuklarla ilgili yeni karar: İndirim yok, cezalar artıyor!
Suça sürüklenen çocuklarla ilgili yeni karar: İndirim yok, cezalar artıyor!
İçeriği Görüntüle

Toyota, ABD ile yaptığı ithalat anlaşmasında gümrük vergilerinin yüzde 27,5’ten yüzde 15’e düşürülmesine rağmen 2026 mali yılı için kar hedefini 3,8 trilyon yenden 3,2 trilyon yene çekti. Şirket yetkilileri vergi düzenlemelerinin halen şirket bilançolarını olumsuz etkilediğini ve toplam zararın 1,4 trilyon yene (yaklaşık 9,5 milyar dolar) ulaşabileceğini açıkladı.

Bu açıklamanın ardından Tokyo borsasında Toyota hisseleri yüzde 1 oranında değer kaybetti. Yıl başından bu yana yaşanan toplam düşüş ise yüzde 11’e ulaşmış durumda. Yatırımcıların bu tarz ani revizyonlara karşı temkinli yaklaştığı ve belirsizliklerin hisselerde baskı yarattığı aktarıldı.

SEKTÖRÜN EN BÜYÜK ZARARI TOYOTA’DA

Abd’nin Gümrük Vergileri Toyota’yı Vurdu

Toyota, 2025 yılının ilk yarısında 5,5 milyon adetle şimdiye kadarki en yüksek 6 aylık satış performansına imza atarak küresel liderliğini korudu. Yüksek satış rakamları, gümrük vergilerinin yarattığı ekonomik yükü dengeleyemedi. İlk yarıdaki faaliyet kârı geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 11 gerileyerek 1,166 trilyon yene indi.

Yılın ilk 6 ayında Toyota, 450 milyar yen tutarında gümrük vergisi ödemek zorunda kaldı. Bu da şirketin net gelirinin bir önceki yıla göre yüzde 37 düşerek 841 milyar yene gerilemesine neden oldu. Küresel ekonomik koşullar ve ticaret politikalarının otomotiv sektörünü baskılamaya devam edeceği öngörülüyor.

Toyota’nın karşılaştığı 9,5 milyar dolarlık zarar sektörün diğer devlerini de geride bırakıyor. General Motors için rakamın en fazla 5 milyar dolar, Ford içinse 3 milyar dolar civarında kalması bekleniyor. Bu durum Toyota’nın vergilerden en çok etkilenen otomotiv üreticisi olduğunu ortaya koyuyor.

Kaynak: Haber Merkezi