Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu’nun tamamlanmasıyla birlikte 4 saate kadar süren yolculuğun 36 dakikaya ineceğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, otoyolun Türkiye’nin batısından Avrupa sınırına uzanacak kesintisiz ulaşım ağının önemli bir halkası olacağını belirtti.
ANTALYA-ALANYA OTOYOLU 36 DAKİKALIK YOLCULUK SAĞLAYACAK
Ankara Resim ve Heykel Müzesi’nde düzenlenen Antalya-Alanya Otoyolu Finansal Kapanış Töreni’nde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yeni otoyolun bölge turizmini, ticaretini ve ekonomisini güçlendirecek stratejik bir yatırım olduğunu söyledi.
Uraloğlu, Antalya ve Alanya’nın her yıl milyonlarca yerli ve yabancı turisti ağırladığını belirterek, “Saatte 140 kilometre tasarım hızıyla mevcut yolda ortalama 2,5 saat, yoğun dönemlerde ise 4 saate kadar süren yolculuk süresini 36 dakikaya düşüreceğiz. Böylece özellikle yaz aylarında yaşanan trafik yoğunluğunu ortadan kaldıracağız.” dedi.
Otoyolun 84 kilometre ana gövde ve 38 kilometre bağlantı yoluyla toplam 122 kilometre uzunluğunda olacağını ifade eden Uraloğlu, proje kapsamında 7 farklı seviyeli kavşak, 5 tünel, 16 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisinin yer alacağını aktardı.
PROJE YILLIK 17,7 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLAYACAK
Proje tamamlandığında zamandan 16,9 milyar lira, akaryakıttan ise 800 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 17,7 milyar lira tasarruf sağlanacağını belirten Uraloğlu, çevresel etkilerin de azaltılacağını dile getirdi. Proje sayesinde 47 bin ton karbon emisyonunun önüne geçileceğini kaydeden Uraloğlu, “Bu otoyol Toroslar’ın çam ormanlarını, Akdeniz’in berrak sularını koruyacak. Tarım ürünleri pazarlara daha hızlı ulaşacak, çiftçimiz ve esnafımız kazanacak.” dedi.
YATIRIMIN YÜZDE 70’İ KREDİYLE FİNANSE EDİLECEK
Uraloğlu, otoyolun kamu-özel iş birliği modeliyle gerçekleştirildiğini, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör ve uluslararası finans kuruluşlarının desteğiyle inşa edileceğini belirtti.
“Yatırım bedeli 2 milyar 429 milyon avro olan projenin yüzde 30’u olan 729 milyon avrosu öz sermaye, yüzde 70’i olan 1,7 milyar avrosu ise banka kredisiyle sağlanacak.” diyen Uraloğlu, kredi verenler arasında Çin, Suudi Arabistan, Kuveyt, Almanya ve Yunanistan merkezli 8 uluslararası ve 6 yerli finans kuruluşunun yer aldığını aktardı.
TÜRKİYE’NİN KÜRESEL LOJİSTİK AĞINDA STRATEJİK ROL
Antalya-Alanya Otoyolu’nun, ilerleyen yıllarda tamamlanacak Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarıyla entegre olacağını belirten Uraloğlu, “İzmir’den Avrupa sınırına kadar uzanan kesintisiz otoyol ağının önemli bir parçası olacak. Bu proje, Türkiye’nin küresel lojistik ağındaki rolü açısından stratejik öneme sahiptir.” dedi.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun finansal kapanış töreninin de 8 Ekim’de yapılacağını hatırlatan Uraloğlu, bu projelerin uluslararası finans çevrelerinin Türkiye’ye olan güvenini yansıttığını söyledi.
PROJE 9 BİN KİŞİLİK İSTİHDAM YARATACAK
Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, projenin tamamlanmasıyla trafik yoğunluğunun azalacağını ve ulaşım süresinin önemli ölçüde kısalacağını söyledi. Gülşen, projenin turizm, tarım ve ticaret sektörlerine doğrudan katkı sağlayarak bölgesel kalkınmayı destekleyeceğini ifade etti.
Limak Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir ise yatırımın yüzde 87’sinin yabancı sermayeli finans kuruluşları tarafından karşılandığını ve projeye toplamda 14 finans kuruluşunun destek verdiğini açıkladı. Özdemir, “Yatırım süresince yaklaşık 9 bin kişilik istihdam yaratılacak. Bu istihdam bölge ekonomisine doğrudan katkı sağlayacaktır.” dedi.
Törenin sonunda, projeye finansman sağlayan kurum temsilcileri ile Hazine ve Maliye Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Limak Holding yöneticileri tarafından finansman anlaşması imzalandı.





