Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’ndaki Türk gemilerine ilişkin son durumu açıkladı. Sosyal medya hesabından açıklamalarda bulunan Uraloğlu, son olarak 21 Haziran’da 2 geminin Hürmüz’den geçtiğini belirterek savaşın başından bu yana Boğaz’dan geçen Türk gemisinin 11 olduğunu duyurdu.
Sosyal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu şu ifadeleri kullandı:
"Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz.
Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı.
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk Bayrağı taşıyor.
Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."




