Bakırköy Adalet Sarayı Ek Hizmet Binası’na kalem görünümlü silah ve kesici aletlerle girmeye çalıştıkları belirlenen iki kişiden biri tutuklandı. Tutuklanan Nahit Y.’nin savcılıkta verdiği ifade ortaya çıkarken, şüphelinin “kalem silah” ve neşter açıklaması dikkat çekti.
X-RAY'DE YAKALANDILAR
Olay, Pazartesi günü saat 15.30 sıralarında Bahçelievler Yenibosna’daki Bakırköy Adalet Sarayı Ek Hizmet Binası’nda meydana geldi. Nahit Y. (66) ve Mehmet S. isimli şüpheliler, x-ray cihazından geçtikleri sırada çantalarında şüpheli eşyalar tespit edildi. Güvenlik ekiplerinin yaptığı kontrolde çantadan çok sayıda tehlikeli materyal çıktı.
Çantada, “bir adet tükenmez kalem şeklinde ateşleme iğnesi bulunan tabanca düzeneği”, “bir adet tükenmez kalem boyutunda ucuna cerrahi neşter takılı cisim”, “4 adet neşter başlığı” ve “bir adet biber gazı” ele geçirildi. Olay sonrası gözaltına alınan şüphelilerden Nahit Y. tutuklanırken, Mehmet S. ifadesinin ardından serbest bırakıldı.

“KALEM SİLAH 1996’DAN KALMA”
Tutuklanan Nahit Y.’nin savcılık ifadesi soruşturmanın en dikkat çeken bölümü oldu. Şüpheli, adliyeye tanık sıfatıyla geldiğini belirterek şu ifadeyi kullandı:
“İçeri girdik. Sonrasında danışmadaki görevli bize yanlış geldiğimizi, ek hizmet binasına gitmemiz gerektiğini söyledi. Girişte çantamı cihaza bıraktım. Tekrar geçmemi istediler. Çantamda biber gazı olduğunu söylediler. Sonrasında gazı çıkardım, görevliler ‘kalem de var’ dediler. Ben de evet var dedim. Ben, malzemelerin masada kalacağını düşünerek yola devam ettim.”
“1996-1997’DEN BERİ ÇANTAMDAYDI”
İfadesinin devamında çantadaki kalem görünümlü silaha ilişkin açıklama yapan şüpheli, şoke eden savunmada bulunarak, şunları kaydetti:
“Oturduğum sitenin çevre işlerini yaparım. Site havuzu camına film siparişi vermiştik, bu filmleri yapıştırdıktan sonra kenarlarını kesmek için yanında neşter göndermişlerdi, bu neşter burada kaldı. Ayrıca el çantamda bulunan kalem şeklindeki silah ise bir arkadaşım tarafından 1996 ile 1997 yılları arasında verilmişti.”
Şüpheli, ifadesinde ayrıca şu sözleri kullandı:
“Bana bunu verirken, ‘abi bu kuru sıkı tabanca kalemi’ dedi. Kalem şeklinde olduğu için yıllarca çantamda kalmış. Adliyeye girerken durumu anladım. Bu kalem şeklinde kuru sıkıyı hiç kullanmadım, fişeği de yoktur.”

“ÇANTAMI EŞİM VERDİ”
Nahit Y., adliyeye gelirken kullandığı çanta hakkında da dikkat çeken bir açıklama yaparak, “Benim iki adet çantam vardır. Adliyeye gelirken eşimden çantamı istedim, o da kullanmadığım bu çantayı vermiş” dedi. Şüpheli ayrıca evde “27 yaşında takıntı hastası oğlum var, bu yüzden evde bu tarz eşyalar bulundurmayız” ifadelerini kullandı.
Adliyeye kalem görünümlü silah ve kesici aletlerle girmeye çalıştıkları tespit edilen şüphelilere ilişkin soruşturma sürüyor. Güvenlik zafiyeti ihtimali ve ele geçirilen materyallerin niteliği ise inceleme altında.




