Mamak Metrosu'nda geri sayım: Hedef seçim öncesi
Mamak Metrosu'nda geri sayım: Hedef seçim öncesi
İçeriği Görüntüle

Ankara’da 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle birlikte toplu ulaşımda yeni dönem başlıyor. EGO Genel Müdürlüğü, 29 Haziran 2026 Pazartesi itibarıyla otobüs, metro ve ANKARAY hatlarında yaz tarifesine geçileceğini açıkladı. Düzenleme, okulların kapanmasıyla değişen yolcu yoğunluğuna göre yapıldı.

TOPLU ULAŞIMDA YAZ DÜZENİ

EGO Genel Müdürlüğü’nün açıklamasına göre, 26 Haziran 2026 Cuma günü okulların kapanmasının ardından ulaşım planlaması yeniden düzenlendi. Yeni sistemle birlikte 29 Haziran 2026’dan itibaren yazlık servis programı devreye alınacak. Otobüs, metro ve ANKARAY hatlarında sefer saatleri ve sıklıkları yaz yoğunluğuna göre yeniden belirlenecek. EGO, sahadaki hareketliliğin anlık olarak takip edileceğini açıkladı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Yolcu hareketliliği saha denetim sorumluları ve filo takip ve raylı sistem kontrol merkezleri tarafından anlık olarak izlenecektir."

İhtiyaç duyulan hatlarda ise ek otobüs ve tren seferlerinin devreye alınacağı belirtildi.

373 HATTA 9 BİNİ AŞKIN SERVİS

EGO otobüslerinin 373 güzergahta hizmet vermeye devam edeceği bildirildi. Toplam 9 bin 32 servisle ulaşımın sürdürüleceği açıklandı. Vatandaşların güncel saat ve güzergah bilgilerine EGO CEP’TE mobil uygulaması ve EGO Genel Müdürlüğü’nün internet sitesinden ulaşabileceği ifade edildi. EGO Genel Müdürlüğü, yapılan düzenlemelerin kamuoyuna saygıyla duyurulduğunu bildirdi.

Kaynak: HABER MERKEZİ