Ankara'nın uzun yıllardır beklediği ulaşım projelerinden biri olan Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı'nda çalışmalar aralıksız devam ediyor. Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, yapımı süren Mamak Metrosu şantiyesinde incelemelerde bulunarak çalışmaların son durumu hakkında bilgi aldı.

Ankara Büyükşehir Belediyesi Etüt ve Projeler Dairesi Başkanlığı Raylı Sistemler Şube Müdürlüğü'nde gerçekleştirilen sunumun ardından şantiye alanına geçen heyet, teknik ekiplerden proje sürecine ilişkin detaylı bilgi aldı.

Whatsapp Image 2026 06 26 At 20.07.53

ÇALIŞMALAR PLANLANANDAN HIZLI İLERLİYOR

Yetkililer tarafından yapılan bilgilendirmede, toplam 8 istasyondan oluşacak hattın 5 istasyonunda yapım çalışmalarının fiilen devam ettiği belirtildi. Proje kapsamında birçok noktada eş zamanlı çalışmaların sürdüğü ifade edildi.

İncelemeler sırasında açıklamalarda bulunan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, şantiyede yoğun bir çalışma yürütüldüğünü belirterek projenin öngörülen takvimin önünde ilerlediğini söyledi.

Whatsapp Image 2026 06 26 At 20.07.53 (1)

"SEÇİMDEN ÖNCE TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ"

Mansur Yavaş, tüm ekiplerin koordinasyon içerisinde çalıştığını belirterek, hattın planlanandan daha erken tamamlanması için yoğun çaba sarf edildiğini vurguladı.

Yavaş, "Seçimden önceye çekeriz inşallah" ifadelerini kullanarak projenin hedeflenen tarihten daha önce hizmete açılabileceğinin sinyalini verdi.

Ankara'da hangi yollar kapalı? Ankara'da yollar ne zaman trafiğe kapatılacak?
Ankara'da hangi yollar kapalı? Ankara'da yollar ne zaman trafiğe kapatılacak?
İçeriği Görüntüle

BAŞKAN ŞAHİN'DEN EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜR

Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin ise Mamak Metrosu'nun ilçenin ulaşım geleceği açısından büyük önem taşıdığını belirtti.

Projede emeği bulunan tüm kişi ve kurumlara teşekkür eden Şahin, "Mamak Metrosu'na emeği geçen başta işçilerimize, çalışanlarımıza, mühendislerimize, Gülermak firmasına ve yöneticilerine, Yüksel Proje'ye ve yöneticilerine ayrı ayrı teşekkür ediyorum" dedi.

Şahin ayrıca, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş'a da Mamak'ın yıllardır beklediği raylı sistem yatırımının hayata geçirilmesine verdiği destekten dolayı teşekkür etti.

Whatsapp Image 2026 06 26 At 20.07.53 (2)

MAMAK RAYLI SİSTEM AĞINA BAĞLANACAK

Toplam 7,46 kilometre uzunluğunda ve 8 istasyondan oluşacak Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı'nın tamamlanmasıyla birlikte Mamak, Ankara'nın raylı ulaşım ağına doğrudan bağlanmış olacak.

Proje kapsamında Portal Bölgesi, Natoyolu, Akşemsettin, Cengizhan ve Fahri Korutürk istasyonlarında yapım çalışmaları aralıksız sürerken, hattın tamamlanmasıyla ilçedeki ulaşımın önemli ölçüde rahatlaması hedefleniyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ