1 MİLYONUN ÜZERİNDEKİ GENÇ ARAÇLARA YOĞUN İLGİ
İkinci el otomobil piyasasında yön değişti. Artık alıcılar, 1 ila 5 yaş arasındaki, yüksek kilometre yapmamış ve fiyatı 1 milyon liranın üzerinde olan araçlara yöneliyor. Yüksek kilometreli, boyalı veya kazalı araçlar ise tercih edilmiyor. Alıcıların en büyük motivasyonu, tamirciyle uğraşmadan uzun süre sorunsuz araç kullanmak.
ELEKTRİKLİ ARAÇLARDAN DİZELE GERİ DÖNÜŞ
Elektrikli araçlara yönelik ilgi, ilk başlarda büyük olsa da kullanıcı memnuniyetsizliği dikkat çekiyor. Şarj altyapısı, menzil kaygısı ve yüksek bakım maliyetleri nedeniyle birçok kullanıcı yeniden dizel araçlara dönmeye başladı. Şu anda ikinci el piyasasında en çok talep gören modellerin başında yine dizel otomobiller geliyor.
SİGORTA VE KASKO FİYATLARI ŞAŞIRTIYOR
Trafik sigortası ve kasko fiyatlarındaki dalgalanmalar araç sahiplerini şaşkına çeviriyor. Örneğin, 1 milyon liralık bir araca sabah 30 bin lira çıkan kasko teklifi, aynı gün içinde 40-50 bin liraya kadar yükselebiliyor. Orijinal parça, yan sanayi ya da çıkma parça tercihlerinde fiyat farkı ise daha da belirginleşiyor.
KREDİ KARTI TAKSİTLERİ PİYASAYI HAREKETLENDİRDİ
Kredi kartı taksit sayılarının artırılması ikinci el araç satışlarını canlandırdı. Alıcılar, yüksek fiyatlara rağmen taksit imkanını kullanarak araç sahibi olmaya yöneliyor. Ancak, piyasa temsilcileri kâr marjlarının yüzde 2-3’e kadar düştüğünü, önceki yıllara kıyasla satış adetlerinin gerilediğini ifade ediyor.
ESKİDEN UCUZ ARAÇLARDAN DAHA FAZLA KÂR EDİLİYORDU
Galericiler, geçmişte 200-300 bin lira bandındaki araçların satışından daha iyi kazanç sağladıklarını belirtiyor. Günümüzde ise yüksek fiyatlı araçların rağbet görmesine rağmen alıcıların bütçesi çoğu zaman yeterli olmuyor. Bu durum, piyasada satış adetlerinin azalmasına ve kâr oranlarının düşmesine neden oluyor.