Japonya'da merkez üssü Iwate eyaleti açıkları olan 6.9 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Şiddetli sarsıntı başta Iwate olmak üzere birçok eyalette hissedilirken, ilk belirlemelere göre tsunami riski oluşmadığı bildirildi.

Japonya Meteoroloji Ajansı'ndan (JMA) yapılan açıklamaya göre, deprem yerel saatle 07.30'da meydana geldi. Merkez üssünün Iwate eyaleti açıkları olduğu belirtilen depremin, yerin 50 kilometre derinliğinde kaydedildiği aktarıldı.

Mısır'dan Gazze Barış Planı'nda yeni aşama çağrısı
Mısır'dan Gazze Barış Planı'nda yeni aşama çağrısı
İçeriği Görüntüle

DEPREM TOKYO'DA DA HİSSEDİLDİ

Sarsıntının Iwate'nin yanı sıra Aomori, Miyagi ve Hokkaido eyaletleri ile başkent Tokyo ve çevresinde de hissedildiği belirtildi.

Deprem nedeniyle birçok bölgede kısa süreli panik yaşanırken, yetkililer vatandaşlara sakin olmaları çağrısında bulundu.

TSUNAMİ UYARISI YAPILMADI

Japonya Meteoroloji Ajansı, depremin ardından tsunami riskinin oluşmadığını açıkladı.

Ancak yetkililer, kıyı bölgelerinde deniz seviyesinde küçük çaplı değişiklikler yaşanabileceğini belirterek vatandaşların resmi açıklamaları takip etmelerini istedi.

Depremin ardından can veya mal kaybına ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

Kaynak: İHA