Peugeot Türkiye’de Vites Yükseltti: Satış Rekoru, Yeni Modeller ve Tofaş Desteğiyle İddialı Plan!
Peugeot Türkiye’nin başındaki isim Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 adetlik satışla geçtiğimiz yıla oranla yüzde 29’luk büyüme sağladıklarını açıkladı. Bu büyüme, markanın Türkiye’deki pazar payını yüzde 6,8’e taşırken, Peugeot’nun global satış sıralamasında Türkiye’yi dördüncü sıraya yükseltti. Ortadoğu ve Afrika bölgesinde ise Türkiye, en fazla Peugeot satılan ülke olma unvanını ele geçirdi.Kaplan’a göre, rekor satışın ardındaki başlıca nedenler; yeni markaların pazara girmesi, mevcut markaların taze modelleri ve uzun süre ötelenen filo taleplerinin aynı anda patlaması oldu. Türkiye pazarının yıl sonunda 1,2 milyon adedi aşabileceğini belirten Kaplan, başta SUV segmenti olmak üzere güçlü bir satış atağı planladıklarını vurguladı. Bu yılki satış hedeflerini 73 binden 77 bine çıkaran marka, bunun yüzde 65’ini SUV, yüzde 30’unu ise hafif ticari araçlardan sağlamayı hedefliyor.
Tofaş İş Birliğiyle Yeni Bir Dönem
Peugeot, Türkiye’de Stellantis’in Tofaş çatısına geçmesiyle çok daha entegre bir strateji izliyor. Kaplan, bayi yapılanması, satış sonrası hizmetler, yedek parça operasyonları ve müşteri ilişkilerinde güçlenerek ilerlediklerini söyledi. Bursa’daki fabrikada üretilen yerli Expert modelinin de hafif ticari segmentte ellerini güçlendireceğini belirtti.
Kaplan, bu sinerjinin Peugeot’ya sadece yerel pazarda değil, global stratejilerde de avantaj sağlayacağına işaret ederek, “Yeni model çeşitlerimiz ve satış hedeflerimiz bunun ilk işareti” ifadelerini kullandı.
Elektrikli ve Hibrit Hamlesi
Türkiye’de elektrikli araç pazarının beklenenin üzerinde büyüdüğüne dikkat çeken Kaplan, toplam satışlarının yüzde 35’ini elektrikli ve hibrit modellerden elde etmeyi planladıklarını açıkladı. Elektrikli otomobil satışlarını geçen yıla göre beş kat artıran Peugeot, bu alanda iddiasını güçlendirmeye kararlı.
Bu planın en somut adımı ise eylül ayında gelecek olan yeni 3008 Plug-In Hybrid modeli. 195 beygir güç üreten 1.6 litrelik motorlu bu şarj edilebilir hibrit versiyon, yüzde 30’luk ÖTV avantajıyla dikkat çekiyor. Lansman öncesi siparişlerin temmuz ve ağustos aylarında toplanacağı ve satışın Allure ve GT donanım seçenekleriyle yapılacağı duyuruldu.
Kaplan ayrıca, 5008 ve 408 modellerinde de plug-in hibrit teknolojisi için çalışmaların sürdüğünü ve uzun menzilli elektrikli modeller için ise 2025 planları olmadığını net şekilde ifade etti.




