Rekabet Kurumu, Google’ın çevrim içi reklamcılık sektöründeki uygulamalarını mercek altına aldı. Kurum, Google’ın Performance Max (PMAX) kampanyasıyla reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığını ve rekabeti engelleyici davranışlar sergileyip sergilemediğini incelemek üzere soruşturma başlattığını duyurdu.

Google’ın PMAX Kampanyası Soruşturma Kapsamında

Rekabet Kurulu’nun açıklamasına göre, Google’ın 2021 yılında tanıttığı Performance Max (PMAX) kampanyası, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişim sağlayan hedef odaklı bir reklam modeli. Soruşturma, bu kampanyanın çevrim içi reklamcılık pazarında Google’ın hâkim konumunu kötüye kullanıp kullanmadığını belirlemeyi hedefliyor.

Soruşturmanın Kapsamı ve Hedefleri

Rekabet Kurumu, soruşturma kapsamında şu noktaları inceleyecek:

Google’ın PMAX kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı,

Reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı,

AFAD duyurdu: Hatay’da korkutan deprem!
AFAD duyurdu: Hatay’da korkutan deprem!
İçeriği Görüntüle

Veri birleştirme yöntemleriyle rekabeti engelleyici davranışlar sergileyip sergilemediği.

Bu incelemeler, Google’ın reklam pazarındaki faaliyetlerinin rekabet kurallarına uygunluğunu değerlendirmek için yapılacak.

Rekabet Kurumu’nun Kararlı Tutumu

Rekabet Kurumu’nun Google’a yönelik bu soruşturması, dijital pazarlarda hâkim konumdaki şirketlerin uygulamalarına karşı denetimlerin arttığını gösteriyor. Kurum, daha önce de Google’ın çeşitli hizmetleriyle ilgili incelemeler yapmış ve rekabeti kısıtlayıcı uygulamalara karşı yaptırımlar uygulamıştı. PMAX soruşturması, reklamverenlerin haklarını koruma ve adil bir rekabet ortamı sağlama hedefiyle yürütülecek.