Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarını korumak ve piyasalarda şeffaflık sağlamak amacıyla “indirimli satış” reklamlarına ilişkin yeni düzenlemeleri yürürlüğe koydu. Satıcıların artık indirim oranı ve tutarını belirlerken son 30 günde uygulanan en düşük fiyatı dikkate alması zorunlu hale geldi.
EN DÜŞÜK FİYAT REKLAMDA YER ALACAK
Bakanlıktan yapılan açıklamada, “indirimli satış” kampanyası düzenleyen satıcı ve sağlayıcıların, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatı esas almaları gerektiği vurgulandı. Önceki fiyat bilgisinin reklamlarda açıkça belirtilmesi gerektiği de ifade edildi.
TARİH, STOK VE İNDİRİM ORANI AÇIK OLMALI
Açıklamada, indirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile mal veya hizmetin miktarı sınırlıysa bu bilginin net biçimde paylaşılmasının zorunlu olduğu belirtildi. Ayrıca, indirim kapsamındaki ürünlerin açık şekilde belirtilmesi, yanıltıcı ifadeler ve görsellerden kaçınılması gerektiği bildirildi.
KILAVUZ KAMUOYUYLA PAYLAŞILDI
Ticaret Bakanlığı, uygulamaya rehberlik etmesi amacıyla Reklam Kurulu kararları doğrultusunda hazırlanan **“Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz”**un güncellenerek kamuoyuna sunulduğunu duyurdu. Kılavuza,
https://tuketici.ticaret.gov.tr/haberler/fiyat-bilgisi-iceren-reklamlar-ile-indirimli-satis-reklamlari-ve-ticari-uygulamalari-hakkinda-kilavuz-guncellendi
adresinden ulaşılabiliyor.
DENETİMLER ARTIRILDI
Bakanlık açıklamasında, tüketicilerin hak ve menfaatlerini koruma çabalarının sürdüğü vurgulanarak, yılın ilk altı ayında Reklam Kurulu tarafından incelenen dosya sayısı ve uygulanan yaptırımlara ilişkin bilgilerin de kamuoyuyla paylaşıldığı belirtildi.



