Avrupa'nın en gelişmiş sağlık sistemlerinden birine sahip ülkelerden biri olarak gösterilen Almanya'da hastane odalarında klima bulunmadığını söyleyen doktor, hem sağlık çalışanlarının hem de hastaların sıcak hava nedeniyle zorlandığını anlattı.

"40 DERECE SICAKLIKTA YOĞUN BAKIMDA ÇALIŞIYORUZ"

Videoda konuşan doktor, görev yaptığı hastanede hava sıcaklığının yaklaşık 40 dereceye ulaştığını belirterek şu ifadeleri kullandı:

"Selamlar, Almanya'da, Avrupa'nın en gelişmiş sağlık sistemlerinden birine sahip ülkelerden birindeyim. Hava şu an 40 derece ve ben yoğun bakımdayım. Ne bizim çalıştığımız odalarda klima var, ne hasta odalarında klima var."

Doktor, yüksek sıcaklığın yalnızca çalışanları değil, tedavi gören hastaları da olumsuz etkilediğini söyledi.

"SADECE HASTALIKLARLA DEĞİL, SICAKLA DA SAVAŞIYORUZ"

Yoğun bakım servisindeki koşulları anlatan doktor, kritik durumdaki hastaların sıcak hava nedeniyle daha da zorlandığını belirterek şöyle konuştu:

Aldatmanın perde arkasında ne var? Her ihanetin farklı hikayesi olabilir mi?
Aldatmanın perde arkasında ne var? Her ihanetin farklı hikayesi olabilir mi?
İçeriği Görüntüle

"Şu anda sadece hastalıklarla değil, aynı zamanda sıcakla da savaşıyoruz. Hastalar ter içinde, ateşi yükselenler var. Zaten çok kritik olan hastalar bir de bu sıcakla baş etmek zorundalar."

"TERLER AKITIYORUZ, SİLMEYE BİLE VAKTİMİZ OLMUYOR"

Sağlık çalışanlarının koruyucu ekipmanlarla görev yaptığını hatırlatan doktor, sıcak havanın çalışma şartlarını daha da ağırlaştırdığını ifade etti.

"Biz sağlık personeli olarak zaten önlükle, maskeyle, eldivenle çalışıyoruz. Zaten zor olan işimiz bu sıcakta katlanarak artıyor. Hastaların başında işlem yaparken terler akıtıyoruz, onu silmeye bile vaktimiz olmuyor."

"BU GERÇEKTEN NORMAL Mİ?"

Hastanelerde teknolojik imkanların gelişmiş olmasına rağmen en temel ihtiyaçlardan biri olan iklimlendirme sistemlerinin eksik olmasını eleştiren doktor, şu sözlerle yetkililere çağrıda bulundu:

"Şimdi soruyorum, bu gerçekten normal mi? Hastaneler bu kadar donanımlıyken, teknoloji bu kadar gelişmişken nasıl olur da en temel ihtiyaçlardan biri eksik olur?"

"KISA SÜRELİ DE OLSA ÇÖZÜM ÜRETİLMELİ"

Almanya'da yaz mevsiminin uzun sürmediğini ancak aşırı sıcak dönemler için hazırlık yapılması gerektiğini vurgulayan doktor, açıklamasını şu ifadelerle tamamladı:

"Evet, Almanya'da yazlar kısa sürüyor. Belki bu sıcaklar birkaç hafta sonra bitecek. Ama bu kısa süreli krizler için de olsa bir çözüm üretilmesi gerekiyor. Çünkü sağlık sistemi en zor koşullarda bile çalışabiliyor olmalı. Biz sağlık personeli olarak burada elimizden geleni yapıyoruz. Ama sistemin de bir şekilde bunu desteklemesi gerekiyor."

PAYLAŞIM SOSYAL MEDYADA GÜNDEM OLDU

Doktorun paylaşımı kısa sürede sosyal medyada geniş yankı uyandırdı. Çok sayıda kullanıcı, hastanelerde klima bulunmamasına tepki gösterirken, bazı kullanıcılar ise Avrupa'da son yıllarda artan aşırı sıcak hava dalgalarının sağlık altyapısında yeni düzenlemeleri zorunlu hale getirdiğine dikkat çekti.

Muhabir: Sümeyye Aksu