Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Lüksemburg Maliye Bakanı Gilles Roth’un daveti üzerine bu ülkeye gitti. Şimşek, temasları kapsamında Lüksemburg Başbakanı ve finans çevreleriyle bir dizi görüşme gerçekleştirecek.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, resmi temaslarda bulunmak üzere bugün Lüksemburg’a gitti. AA muhabirinin Bakanlık kaynaklarından edindiği bilgiye göre, ziyaret Lüksemburg Maliye Bakanı Gilles Roth’un daveti üzerine gerçekleştiriliyor.

Meclis'te yoğun mesai! Basın İlan Kurumu'nun yetkileri genişliyor
Meclis'te yoğun mesai! Basın İlan Kurumu'nun yetkileri genişliyor
İçeriği Görüntüle

Bakan Şimşek, temasları kapsamında Lüksemburg Başbakanı Luc Frieden ve Maliye Bakanı Gilles Roth ile ikili görüşmelerde bulunacak.

Ziyaret çerçevesinde Şimşek ayrıca, Lüksemburg Borsası (LuxSE) ve Lüksemburg Finans Merkezi (House of Finance) yöneticileriyle de ayrı ayrı toplantılar yapacak. Görüşmelerde, Lüksemburg’un finansal altyapısı, yeşil finans, ve sermaye piyasalarına erişim mekanizmaları hakkında kapsamlı bilgilendirme yapılması bekleniyor.

Bakan Şimşek’in günübirlik olarak gerçekleştirdiği bu ziyaretin ardından gece saatlerinde yurda dönmesi planlanıyor.