Açlık grevindeki öğretmenler neden eylem yaptı? Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ne dedi? Bakanlığa şikayet ulaştı mı? Öğretmenler hangi talepleri dile getiriyor? Açlık grevi sürecek mi? Bakan Tekin’in açıklamaları ve tartışmanın perde arkası…
BAKAN TEKİN’DEN AÇLIK GREVİNE İLİŞKİN AÇIKLAMA
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, özel okul öğretmenlerinin başlattığı açlık grevine ilişkin ilk kez konuştu. Tekin, öğretmenlerin sorunlarını eylem öncesinde bakanlığa iletmesi gerektiğini ifade etti. Bakan Tekin açıklamasında, “Keşke açlık grevi yapmadan önce bakanlığa gelip söyleselerdi. Bu işler önce bakanlığa söylenir” dedi.
“BİZE HİÇBİR ŞİKAYET ULAŞMADI”
Bakan Tekin, çalıştıkları özel okullarla ilgili bakanlığa herhangi bir resmi şikayet ulaşmadığını belirterek, “Şikayet yoksa nasıl tedbir alacağız?” ifadelerini kullandı.
HUKUK DEVLETİ VURGUSU
Türkiye’nin bir hukuk devleti olduğunu vurgulayan Tekin, sorunların öncelikle idari mercilere taşınması gerektiğini söyledi. Bakan, “Hukuk devleti böyle bir şey” sözleriyle süreci değerlendirdi.
ÖĞRETMENLER NEDEN EYLEMDE?
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyesi öğretmenler; taban maaş uygulaması, düşük ücretler, güvencesiz çalışma koşulları ve özlük haklarının iyileştirilmesi talepleriyle Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığı önünde eylem başlatmıştı. Taleplerin karşılanmaması üzerine bazı öğretmenler süresiz açlık grevine başlamıştı.





