Kanada'nın Montreal kentinde meydana gelen silahlı saldırı ülkede büyük infial yarattı. Kentin Côte-des-Neiges semtinde öğle saatlerinde kimliği henüz açıklanmayan bir saldırgan çevreye rastgele ateş açtı.
Saldırıda görev başındaki bir polis memuru ile bir sivil hayatını kaybederken, bir polis memuru da yaralandı. Olay yerine sevk edilen polis ekipleri tarafından saldırgan vurularak etkisiz hale getirildi.
"24 YIL SONRA GÖREV BAŞINDA BİR POLİSİ KAYBETTİK"
Montreal Polis Şefi Fady Dagher, düzenlediği basın toplantısında yaşananları "kabus" olarak nitelendirdi. Dagher, kentte 24 yıl aradan sonra ilk kez görev başındaki bir polis memurunun hayatını kaybettiğini belirtti.
SALDIRGANIN AMACI HENÜZ BİLİNMİYOR
Quebec Eyaleti Kamu Güvenliği Bakanı Ian Lafreniere ise saldırının nedenine ilişkin henüz net bir bilgi bulunmadığını ifade ederek, "Şu an için saldırganın amacının ne olduğunu gerçekten bilmiyoruz" dedi.
BAŞBAKAN CARNEY'DEN TAZİYE MESAJI
Kanada Başbakanı Mark Carney, saldırı sonrası yaptığı açıklamada olay karşısında dehşete düştüğünü belirterek, "Kurbanlar, sevdikleri, ilk müdahale ekipleri ve tüm Côte-des-Neiges halkının yanındayız. Kahramanca adanmışlıklarıyla topluluklarımızı koruyan cesur polislerimize minnettarım" ifadelerini kullandı.
Quebec Başbakanı Christine Fréchette de yaşamını yitirenlerin yakınlarına taziyelerini ileterek, "Bu tür eylemlerin burada yeri yoktur" açıklamasında bulundu.
MANİFESTO İDDİASI
Kanada basınında yer alan haberlerde, saldırganın tek başına hareket ettiği değerlendirilirken, daha önce kadın düşmanlığı içeren ve vatandaşları polis memurlarına saldırmaya teşvik eden bir manifesto yayımladığı öne sürüldü.
Olayla ilgili geniş çaplı soruşturma sürüyor.





