lokantacılar, adisyonlara yansıtılan servis ücretinin kaldırılmasını hem müşteri hem işletme için olumlu bir adım olarak değerlendirdi.
Kayseri Lokantacılar ve Pastacılar Odası Başkanı Altan Aydemir, restoran ve lokantalarda adisyonlara eklenen servis ücretinin kaldırılması kararına destek vererek, düzenlemenin müşterilerin mekânlara güvenle gitmesini sağlayacağını söyledi.
“VATANDAŞ ARTIK GÖNÜL RAHATLIĞIYLA GİDECEK”
Aydemir, servis ücretinin uzun süredir tartışma konusu olduğunu belirterek, “Bizim oda olarak tasvip etmediğimiz bir uygulamaydı. Kaldırılması hem vatandaş için hem de işletmelerin devamlılığı için iyi bir karar. İnsanlar artık yemek yemeye giderken ek bir ücretle karşılaşma endişesi yaşamayacak” dedi.

“BAHŞİŞ GÖNÜLLÜ OLUR, ZORUNLU OLMAZ”
Servis ücretinin adisyonlarda kafa karıştırdığını vurgulayan Aydemir, “Birçok esnaf uygulamazken bazıları uyguluyordu. Bu da güvensizlik oluşturuyordu. Oysa bahşiş gönülden verilen bir şeydir; tip box gibi uygulamalarla zaten destekleniyordu. Servis ücretinin ayrı bir kalem olarak eklenmesi vatandaşta ‘Buna ne gerek vardı?’ düşüncesi yaratıyordu” ifadelerini kullandı.
“DÜZENLEME HEM İŞLETMEYİ HEM MÜŞTERİYİ RAHATLATTI”
Ürün fiyatının üzerine eklenen servis ücretinin gereksiz tartışmalara yol açtığını söyleyen Aydemir, şöyle konuştu:
“Bir mekânın hizmetinden memnun kalan biri zaten gönlünden kopanı verir. Zorunlu bir ücret eklenmesi doğru değildi. Bu düzenleme hem çalışanların emeğinin doğru değerlendirilmesini sağlar hem de müşterinin içini rahatlatır. Bu nedenle çok yerinde bir karar olduğunu düşünüyorum.”





