UEFA Şampiyonlar Ligi 3. eleme turu rövanşında Fenerbahçe, Kadıköy’de konuk ettiği Feyenoord’u 5-2 mağlup ederek play-off turuna adını yazdırdı. İlk maçı Hollanda’da 2-1 kaybeden sarı-lacivertliler, toplamda 6-4’lük skorla tur atlamayı başardı.
DİLMEN’DEN AMRABAT’A ÖVGÜ
Karşılaşmanın ardından HT Spor’da değerlendirmelerde bulunan Rıdvan Dilmen, Fenerbahçe’nin Faslı orta saha oyuncusu Sofyan Amrabat’ın performansını övdü. Dilmen, “Hollanda’daki maçın ikinci yarısında ve bugünkü maçın tamamında Amrabat, Fenerbahçe’nin enerjisini yükseltti” ifadelerini kullandı.

28 yaşındaki oyuncu, 90 dakika sahada kaldığı mücadelede yüzde 88 pas isabeti yakalarken, denediği 6 uzun pasın tamamında isabet sağladı. Ayrıca 2 kez top kaptı ve girdiği 9 ikili mücadelenin 6’sını kazandı.
“EN SAĞLIKLI RAKİP ANALİZİ”
Feyenoord karşısında alınan galibiyetin önemine vurgu yapan Dilmen, “Her anlamda çok önemli bir galibiyet. Bence Jose Mourinho’nun geldiği günden beri en sağlıklı, en doğru rakip analizi yaptığı maçtı” dedi.
Fenerbahçe’nin uzun süredir yaşadığı şampiyonluk ve Şampiyonlar Ligi hasretine değinen Dilmen, “11 yıldır şampiyonluk gelmemesi, uzun yıllardır Şampiyonlar Ligi’nde olmamanın getirdiği bir gerginlik var. Eylül’de kongre var, Jose Mourinho tartışılıyor... Bu baskı altında oynamak kolay değil” ifadelerini kullandı.
TARAFTARA ÖZEL TEŞEKKÜR
Sarı-lacivertli taraftarlara da özel bir parantez açan Dilmen, “Burada oyuncuları ve teknik direktörü kutlarken, en büyük tebriği hiç kuşkusuz Fenerbahçe taraftarı hak ediyor. Gerçekten Fenerbahçe taraftarıyla ilgili söylenecek tek şey, takdirden başka bir şey olmadığıdır” dedi.
“BİR DÜNYA YILDIZI TRANSFERİ KADAR ÖNEMLİ”
Bu galibiyetin sezonun geri kalanı için çok önemli olduğunu belirten Dilmen, “Çok büyük bir dünya yıldızının transferi kadar önemli bir olay olarak görüyorum. Zamanla bunun etkisini görme şansımız var” değerlendirmesinde bulundu.




